دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

خشایار بهروزی‌: ابوعزراییل، یکی از جنگجویان عراقی است که تروریست‌های داعشی زیادی را هدف قرار داده است

داعش

چهره‌اش خشن و مصمم است، مثل همه جنگجويان دنيا، اما وحشي نيست؛يعني داعشي نيست.

ابوعزراييل يا اين‌طور كه رسانه‌هاي خارجي ترجمه كرده‌اند، «فرشته مرگ داعش»، يكي از جنگجويان عراقي است كه به خاطر شجاعتش در نبرد با آنها، لقب «كابوس داعش» گرفته است، او تا به حال داعشي‌هاي زيادي را به قول خودش « پودر» كرده است.

اين‌طور كه از آمارهاي جنگي برمي‌آيد او تنها در جنگ تكريت به تنهايي دستكم 500 نفرشان را كشته است.

چهره‌اش با آن صورت آفتاب‌سوخته و اخمي كه ژست مخصوص جنگجويان است، آن‌قدرها هم شبيه فرشته‌ها به نظر نمي‌رسد ولي به او لقب «فرشته مرگ»‌ داده‌اند، ترجمه عبارت عربي «ابوعزراييل» كه اين‌روزها به عنوان لقبي براي «ايوب فالح الروبي» به كار مي‌رود.

او عراقي است،‌يك مبارز شيعه است كه در گروه امام علي (ع) عراق مي‌جنگد، تكيه‌كلامش اين است: آنقدر با داعش مي‌جنگيم و آنها را له مي‌كنيم تا از آنها جز گرد و غبار چيزي باقي نماند.

گروهي كه او فرماندهي‌اش را بر عهده دارد، با مشكلات زيادي مثل دزديده شدن روبه‌رو هستند اما مرد جنگجو همچنان در تصميمش براي جنگ مصمم است و مي‌گويد:‌ به خدا قسم، با داعشي‌ها نمي‌شود نرم برخورد كرد.»

  • ابوعزراييل كيست؟

ابوعزراييل مي‌گويد يك مرد معمولي است، با خانواده‌اي معمولي. چهار دختر دارد و يك پسر. خودش مي‌گويد: «غير از خشونت جنگ،‌چيزهاي ديگري هم برايم اهميت دارند.

من هم مثل همه آدم‌ها، صبح‌ها فرزندانم را به مدرسه مي‌رسانم و آدم مهرباني هستم ولي در مقابل داعش، روي ديگرم را نشان مي‌دهم.»

درباره زندگي اين فرمانده، اطلاعات چندان دقيقي در دست نيست اما اين‌طور كه رسانه‌هاي محلي مي‌گويند، او تا پيش از جنگ، مدرس دانشگاه بوده و اين‌روزها آن‌قدر معروف است كه عكس تبر به دستش روي جلد مجله‌هاي مختلف خارجي چاپ مي‌شود.

  • چرا معروف شد؟

او آدم معروفي شده و در شبكه‌هاي اجتماعي هم كلي طرفدار دارد.

صفحه شخصي او در يكي از همين شبكه‌ها نزديك به 300 هزار طرفدار دارد،خودش هم اين‌ها را خوب مي‌داند و از پيشرفت‌هاي گروه‌شان و نبردهايي كه داشته‌اند در فضاي مجازي مطلب مي‌نويسد.

يكي از چيزهايي كه او را خيلي در اين دنياي مجازي معروف كرده،‌ تبري است كه در بعضي عكس‌هايش با آن ژست گرفته است.

عكس‌هاي او و تبر معروفش بيشتر از هر وسيله جنگي، در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شده‌اند. او با كارها و شهرتش، حسابي كفر داعشي‌هاي تروريست را در آورده است.

يكي از دلايل معروفيت او،‌به غير از شجاعتش و توانايي جنگي اين است كه توانسته آدم‌هاي مخالف را دور يك سفره، عليه داعش جمع كند.

به مسلمان و غيرمسلمان بودن آدم‌ها هم كاري ندارد و حتي بعضي از مسيحيان عراقي نيز عضو گروه او هستند. خودش دراين باره ‌مي‌گويد: «همه‌ ما از همين آب و خاك هستيم، شيعه و سني نداريم.»«ابوعزراييل» آدم معروفي است.

خودش هم از اين ماجرا خبر دارد اما دوست ندارد تنها باشد و از ديگران هم مرتب ياد مي‌كند. او درباره معروفيتش دليل ساده‌اي دارد، خيلي كوتاه مي‌گويد: «با خدا كه باشي، خدا هم با توست. شايد دليل معروفيتم اين باشد كه خدا به من قدرت داده تا بتوانم تعدادي از مردان كثيف را بكشم اما همه اين جنگجويان گروه ما قهرمانند.»

البته معروفيت او فقط منحصر به آن‌سوي مرزهاي عراق نيست. «ابوعزراييل» بين جوانان عراقي هم هواخواه زيادي دارد، تا آن‌جا كه عكس و نامش را روي تي‌شرت‌هايشان چاپ كرده‌اند.

بيشتر تي‌شرت‌ها تكيه‌كلام معروف آقاي جنگجو را هم دارد:‌ »پودرشان مي‌كنيم!»دليل محبوبيت و معروفيت او انگار بيشتر از همه به خاطر حضورش در فضاي مجازي است و تكيه‌كلامي كه دارد. سر نترسش را هم البته دست كم نگيريد.

رسانه‌هايي كه از او نوشته‌اند، درباره دليل اين‌كه چرا از بين اين همه جنگجو، سراغ «فرشته مرگ» را گرفته‌اند، اين است: «ابوعزراييل، روش كار و حضور او (در فضاي اينترنت) به حضور داعش پهلو مي‌زند.»

انگار كه او سعي مي‌كند با حضور و فعاليتش در جبهه اينترنتي، توجه‌ها را از روي داعش منحرف كند؛ داعشي كه تشنه جلب توجه و خون ريختن است.

ابوعزراييل با خلاقيت، از خودش و تبر و شمشيري كه در دست گرفته، چهره‌اي رسانه‌اي ساخته است. كسي كه هم فنون رزمي قديم را مي‌داند و هم به جنگ در دنياي جديد واقف است.

سر بي‌مو و ريش پرپشت مشكي او هم از اين مرد جنگاور، چهره‌اي مطلوب خبرگزاري‌ها ساخته است.

  • مدال شهادت، نشانه شجاعت

شهرت فرشته مرگ داعشي‌ها البته فقط به فضاي مجازي يا تي‌شرت جوانان عراقي محدود نشد.

او كه شعار معروف «پودرشان مي‌كنيم» را سر زبان‌ها انداخته و همه را به شجاعت و مقاومت تشويق مي‌كند، همين چند وقت پيش از آيت‌الله سيستاني، مرجع شيعيان عراق «مدال افتخار شهادت» گرفت.

اين خبر هم مثل بقيه حضور كابوس داعش، در فضاي مجازي بود و عكس‌هاي اين افتخار، در حساب كاربري مجازي فرمانده عراقي منتشر شد.

  • فرشته مرگ كجا مي‌جنگد؟

خودش فهرستي از 6 جبهه مختلف را رديف مي‌كند كه در طول اين مدت، در آنها عليه داعش جنگيده است اما مي‌گويد، قبل از اين‌كه اين اتفاقات بيفتد هم او مي‌جنگيده است و در گروه رزمي «مهدي»، زير نظر «مقتدا صدر» عليه آمريكا و بعدتر در سوريه مي‌جنگيده است.

دليلش براي جنگيدن با داعشي‌ها هم اين است:‌«آنها پسران‌مان را با تبر سلاخي مي‌كنند. پس مدارا با آنها فايده‌اي ندارد.»
ابوعزراييل فعلا براي آزادي تكريت، يكي از نقاط استراتژيك عراق كه تحت نفوذ داعش است، مشغول جنگ شده و مي‌گويد:‌ «از مرگ نمي‌ترسم.

من صد درصد يك شهيد هستم، براي مرگ آماده‌ام. هروقت كه باشد، چه الان يا بعد.»او درباره جنگ‌هايشان هم اين‌طور توضيح مي‌دهد: «من خواسته‌هايم را با خدا كه قادر مطلق است، در ميان گذاشته‌ام و او هم مرا به رويايم مي‌رساند.

يكي از كساني كه جوانان ما را قطعه‌قطعه مي‌كرد، دستگير كرده‌ايم و او را به مجازات خواهيم رساند.» فرشته مرگ مي‌گويد:«از يك داعشي كه دستگيرش كرده بوديم،‌ پرسيديم چرا اين‌كارها را كردي؟ چرا بچه‌هايمان را تكه تكه كردي؟ اولش جوابي نداشت.

انكار مي‌كرد، به خدا قسم مي‌خورد كه او چنين كارهايي را نكرده اما بعدتر، عكس‌هايي پيدا كرديم كه نشان مي‌داد او فرزندان ما را كشته است.

يكي از جوانان جنگجوي ما را.» فرشته مرگ مي‌گويد، سختگيري‌مان درباره داعش پاسخي است به جنايت‌هايي كه داعش مرتكب شده، پاسخي به درد و نگراني ميليون‌ها هموطني كه آواره شدند، بيگناهاني كه كشته شدند و تمام زناني كه به آنها تجاوز شد يا مثل يك برده به فروش رسيدند.

پس اگر در اين راه بميريم هم مهم نيست. مهم اين است كه داعشي‌ها را پودر كنيم.

 منبع: همشهري‌سرنخ

کد خبر 300915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha