سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: فصل جدید رقابت‌های لیگ قطر(لیگ ستارگان) در حالی آغاز خواهد شد که احتمال افزایش لژیونرهای ایرانی در لیگ این کشور ‌ وجود دارد.

لیگ ستارگان، بهشت لژیونرهای ایرانی

در دهه‌80 ستاره‌هاي فوتبال ايران‌ راهي ليگ امارات مي‌شدند ولي تغيير نام ليگ اين كشور باعث شد تا فوتباليست‌هاي ايراني، قطر را جايگزين امارات كنند. فصل گذشته بازيكناني مثل اشكان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، پژمان منتظري، سيدجلال حسيني، مهرداد پولادي و مجتبي جباري در ليگ قطر بازي كردند كه البته وضعيت برخي از آنها براي فصل بعد مبهم است.

حسيني بعد از اينكه توسط مسئولان الاهلي و زلاتكو كرانچار كنار گذاشته شد، به ايران برگشت و هنوز بدون تيم مانده است. الاهلي براي انتخاب جانشين حسيني، دست روي منتظري گذاشت و اين بازيكن را از ام‌ الصلال جذب كرد. منتظري سال بعد در الاهلي بازي خواهد كرد تا همبازي مجتبي جباري شود. جباري هم كه اين روزها در تهران به سر مي‌برد، فعلا به‌دليل مشكلات مالي ممنوع‌الخروج است. او فصل گذشته قراردادش را با الاهلي تمديد كرد و فصل بعد هم پيراهن اين تيم را بر تن خواهد كرد.

اشكان دژاگه فصل بعد هم با پيراهن العربي به ميدان خواهد رفت.او قراردادي 5ساله با اين تيم امضا كرد و در هر فصل مبلغ 5ميليون پوند (حدود 25ميليارد تومان) از اين تيم دريافت مي‌كند. او در واقع گران‌ترين فوتباليست ايراني است و بيشترين دستمزد را در بين بازيكنان ايراني مي‌گيرد. رضا قوچان‌نژاد دوست صميمي دژاگه هم بعد از حضور در تيم الوكره، هنوز تيم فصل بعدش را انتخاب نكرده و اين در حالي است كه او با چارلتون انگليس قرارداد دارد. قوچان‌نژاد گفته كه دوست دارد فوتبالش را در اروپا ادامه دهد ولي تضميني در اين زمينه وجود ندارد.

مهرداد پولادي هم شرايط مبهمي در تيم الشحانيه دارد. او ادعا كرده كه يك فصل ديگر با اين تيم قرارداد دارد ولي رسانه‌هاي قطري خبر داده‌اند كه قرارداد پولادي به پايان رسيده است. اگر پولادي با يك تيم ديگر قرارداد امضا كند، اين موضوع ثابت خواهد كرد كه او براي برنگشتن به ايران، واقعيت را نگفته است. پولادي بايد به ايران برگردد تا خدمت سربازي‌اش را پشت سر بگذارد.

  • نوري و تيموريان در ليگ قطر

فصل آينده احتمالا محمد نوري و آندرانيك تيموريان هم در ليگ قطر بازي خواهند كرد. نوري هنوز در مورد مسائل مالي با پرسپوليس به توافق نرسيده و احتمالا فصل بعد به تيم المسيمير بپيوندد. او قرار است به‌زودي براي مذاكره با مسئولان اين باشگاه راهي قطر شود. تيموريان اما چند روز پيش به قطر رفت. او از 3تيم قطري پيشنهاد دارد اما مذاكرات جدي‌اش با‌ باشگاه ام‌الصلال‌ بوده است. آندو كه سابقه بازي در الخريطيات را هم دارد، احتمالا قراردادي يك ميليون دلاري را با ام الصلال امضا خواهد كرد.

هر چند 2باشگاه استقلال و تراكتورسازي درصدد جذب تيموريان هستند ولي او احتمالا فوتبالش را در ليگ قطر ادامه خواهد داد. آندو كه در نيم‌فصل دوم ليگ سال قبل، 900ميليون از تراكتورسازي پول گرفت براي فصل آينده درآمدي 3ميلياردي خواهد داشت.

کد خبر 300401

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha