مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

تمهیدات ترافیکی‌ ۲شب‌ قدر پیش رو و روز قدس اعلام شد. امکانات حمل‌ونقل و پلیس راهور پایتخت در ۲ شب‌ باقیمانده قدر در آماده‌باش کامل خواهد بود و از ظرفیت صددرصدی نیروها به‌منظور پوشش ترافیکی خیابان‌ها و معابر منتهی به محل‌های برگزاری این مراسم‌ نظیر منطقه۱۲و بازار تهران، خیابان ۱۷شهریور، حرم حضرت عبدالعظیم و میدان تجریش استفاده خواهد کرد.

سردار تيمور حسيني، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت در نشست خبري در اين‌باره با بيان اينكه در اين ايام همچون شب‌هاي ديگر گشت‌هاي ويژه پليس در معابر حضور خواهند داشت و با تخلفات حادثه‌ساز نظير سرعت و سبقت غيرمجاز برخورد خواهند كرد، گفت: ضمن اينكه در اين ايام محدوديت تردد كاميون‌ها تا ساعت 3بامداد افزايش يافته و از تردد اين وسايل در اين ايام و در ساعات غيرمجاز جلوگيري خواهد شد بنابراين تأكيد مي‌كنم كه ديگر ساعت تردد كاميون‌ها بعد از ساعت 22نيست و در شب‌هاي قدر اين محدوديت تا ساعت 3بامداد ادامه دارد. همچنين پليس راهور از ساعات آغازين مراسم در معابر منتهي به حسينيه‌ها، تكايا و امامزاده‌ها حضور دارد و تا پايان مراسم نيز حضور آنها ادامه خواهد داشت.

  • همراهي مترو و اتوبوسراني

از ساعت 22:30تا 5صبح در شب‌هاي قدر، مترو به‌صورت رايگان اقدام به سرويس‌دهي به شهروندان خواهد كرد. به همين دليل پليس از شب‌زنده‌داران درخواست كرد حتي الامكان از وسايل نقليه عمومي به جاي وسايل شخصي استفاده كنند؛ ضمن آنكه سرويس دهي مترو در روز مراسم راهپيمايي از ساعت 10صبح تا پايان مراسم به‌صورت رايگان است. همچنين از شهرونداني كه براي مراسم احيا به اماكن شلوغ نظير امامزاده صالح(ع)، حرم شاه‌عبدالعظيم حسني(ع)، امامزاده حسن(ع)، مسجد ارگ، حسينيه كربلايي‌ها و مهديه تهران مي‌روند خواست تا خودروهاي خود را به شكل عمود در حاشيه خيابان پارك كنند تا ظرفيت بيشتري براي تردد خودروها ايجاد شود. از سويي لازم است شهروندان از توقف در اماكن ممنوعه و غيرمجاز خودداري كنند چرا كه در غيراين صورت خودروهايي كه اقدام به سد معبر كرده‌اند با جرثقيل جابه‌جا خواهند شد.

  • توجه رانندگان به عزاداران علوي

پوشش تيره شهروندان در شب‌هاي عزاداري اميرالمؤمنين علي(ع) موضوعي است كه بايد مورد توجه رانندگان قرار گيرد. بدين‌منظور رانندگان بايد با دقت بيشتري نسبت به تردد در معابر اقدام كنند به‌ويژه اينكه بسياري از عزاداران لباس تيره به تن كرده و در تاريكي شب امكان رويت آنان كم مي‌شود. رئيس پليس راهور تهران درباره ممنوعيت‌ها در اطراف محل‌هاي برگزاري مراسم احيا تصريح كرد:‌ ممكن است بر حسب ضرورت، ممنوعيت يا محدوديت مقطعي در برخي از معابر توسط همكاران‌مان اعمال شود.

  • محدوديت‌هاي ترافيكي روز قدس

با توجه به برگزاري مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس در جمعه اين هفته، محدوديت‌هاي ترافيكي نيز تشريح شد. بر اين اساس با توجه به برگزاري مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس در روز جمعه 19تير ماه، محدوديت‌هايي پيش‌بيني شده است كه در همين راستا تردد تمامي وسايل نقليه از ساعت 8صبح روز جمعه اين هفته اجرا مي‌شود. با توجه به اينكه سومين شب از شب‌هاي قدر مصادف است با شب قبل از مراسم راهپيمايي روز قدس، پليس راهور بعد از مراسم احيا پاكسازي معابر را انجام مي‌دهد تا براي انجام مراسم راهپيمايي، آمادگي لازم ايجاد شود.

  • جزئيات محدوديت‌هاي ترافيكي روز قدس

محدوديت‌هاي ترافيكي روز جمعه به مناسبت برگزاري روز قدس اعلام شد. براساس اعلام مسئولان ترافيكي شهر، تردد اتومبيل‌ها درطول بلوار كشاورز از ميدان وليعصر تا خيابان كارگر، خيابان وليعصر حد فاصل تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر و خيابان فلسطين، طالقاني و خيابان‌هاي منتهي به‌ آن از سمت غرب، خيابان كارگر حدفاصل خيابان جمهوري تا تقاطع بلوار كشاورز، خيابان انقلاب اسلامي حد فاصل ميدان انقلاب تا تقاطع وليعصر، ممنوع است. همچنين‌ تردد در خيابان جمهوري از كارگر تا وليعصر به‌صورت غرب به شرق جريان خواهد داشت، ضمن آنكه محدوديت‌هاي توقف ممنوع در محدوده‌هاي بلوار كشاورز از ميدان وليعصر تا تقاطع كارگر هر دو مسير، خيابان‌هاي واقع در غرب خيابان وليعصر حد فاصل جمهوري تا ميدان وليعصر، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، طول خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان 16آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا وليعصر، طول خيابان وليعصر از تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر و خيابان‌هاي واقع شده در ضلع جنوبي خيابان انقلاب اسلامي شامل فخر رازي، فلسطين، ابوريحان، دانشگاه رازي، 12فروردين و منيريه جاويد اعمال خواهد شد.

کد خبر 300382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha