همشهری آنلاین: فضای خبری حاکم بر وین «سکوت» بود. منابع خبری، از تعیین تکلیف مذاکرات تا دو روز آینده و رسیدن قطار گفت‌و‌گوها به ایستگاه پایانی خبر می‌دهند. در حالی که هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده بازارها به کدخوانی از روند مذاکرات پرداخته‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: از هفته گذشته، اکثر بازارها با نگاهی مثبت مذاکرات را تعقیب کرده‌اند. تحلیلگران معتقدند باور بازار بر این است که مذاکرات وین در روز‌های آینده به سرانجام می‌رسد. تاثیر همین باور در بازار سهام، ارز، سکه و مسکن قابل مشاهده است. به گونه‌ای که در یک هفته گذشته، بورس با اقبال سهامداران خرد همراه بود؛ روز گذشته پس از حدود 50 روز معامله، شاخص کل کانال 66 هزار واحدی را مجددا تصاحب کرد. حجم معاملات نیز در سطوح مناسبی قرار دارد که نشانگر آمادگی این بازار برای تداوم رونق است.

همچنین قیمت سکه نیز به 882 هزار تومان رسید تا به محدوده قیمتی اواخر بهمن سال 92 بازگردد. دلار نیز کاهش 45 تومانی را تجربه کرد و به قیمت 3285 تومان در روز گذشته رسید. در بازار مسکن هم فروشنده‌ها با تجدیدنظر خفیف روی قیمت‌های پیشنهادی و میل به فروش سریع، شایعه «جهش قیمت بعد از پایان مذاکره» را پس زدند و به تقاضای مصرفی، از بابت «مساعد شدن فضا برای انجام معامله»، پالس مثبت نشان دادند.

کد خبر 300369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha