رئیس سازمان حج و زیارت از ابلاغ دستورالعمل صدور روادید حجاج اعزامی سال‌جاری به دفاتر حج سراسر کشور خبر داد و گفت: ایران جزو نخستین کشورهایی است که ویزای حجاج آن به‌صورت الکترونیک صادر می‌شود.

ويزاهاي الكترونيك به‌صورت باركد‌دار صادر شده و از امنيت و دقت بيشتري در مقايسه با قبل برخوردار است.

سعيد اوحدي همچنين با اعلام اينكه نخستين پرواز از فرودگاه امام‌خميني به مدينه شهريور و آخرين پرواز برگشت زائران، 4محرم (26مهرماه) انجام مي‌شود، افزود: سال‌هاي گذشته 50درصد پروازها مستقيما به مدينه و 50درصد پروازها به جده مي‌رفتند، با هماهنگي‌هاي انجام شده امسال 60درصد پروازها به مدينه مي‌رود و 40درصد به جده خواهند رفت كه باعث صرفه‌جويي مي‌شود و هزينه اجاره اتوبوس از جده به مدينه را نداريم.

وي از افزايش 25درصدي تعداد پزشكان متخصص و فوق‌تخصص زن خبر داد و گفت: امسال هيچ محدوديتي براي مراجعه زائران زن به پزشك زن وجود ندارد و تمامي معاينات زائران خانم‌ها توسط پزشكان زن متخصص انجام مي‌شود؛ يعني طرح انطباق پزشكي به‌صورت 100درصد امسال اجرايي مي‌شود. دوره اقامت در مكه هم بالاي 22روز است و امسال اعزام‌ها در اوج گرماي مكه انجام مي‌شود، بنابراين سعي كرديم هم كيفيت هتل‌هاي محل اسكان زائران بهتر شود و هم تنوع غذايي را ايجاد كنيم.

رئيس سازمان حج و زيارت درباره هزينه‌هاي سفر به حج تمتع نيز گفت: امسال با وجود افزايش 8درصدي نرخ ارز نسبت به سال گذشته با مساعدت بانك مركزي و قراردادهايي كه به خوبي توانستيم منعقد كنيم، امسال نه‌تنها افزايش قيمت نداشتيم، بلكه قيمت‌هاي ما نسبت به سال گذشته 5درصد كاهش داشته است.

کد خبر 300368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha