مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه بیمه زنان خانه‌دار که این معاونت ارائه داده در نوبت رسیدگی در کمیسیون اجتماعی دولت بوده و نظرات دستگاه‌ها هم اخذ شده است.

شهيندخت مولاوردي در نخستين گفت‌وگو با خبرنگاران در شبكه مجازي در پاسخ به همشهري پيرامون عاقبت بيمه زنان خانه‌دار، ‌گفت:‌ اين بيمه با مشاركت دولت اجرا مي‌شود، به‌طوري‌كه بخشي از حق بيمه را دولت مي‌پردازد؛ البته به‌دليل بار مالي و توجيه اقتصادي نداشتن آن و اينكه زنان خانه‌دار جزو گروه‌هايي هستند كه كارفرماي خاصي ندارند، به اجرا در نيامده است. سازمان تأمين اجتماعي هم در حال بررسي بيمه‌هاي چندلايه به‌عنوان موضوع ماده ٢٧ قانون برنامه پنجم توسعه است. معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره سرانجام پيگيري‌ها درباره سهميه زنان در آزمون استخدامي نيز گفت: كماكان پيگير هستيم و دستور معاون اول را هم گرفته‌ايم. ضمن اينكه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي معتقد است كه براساس نيازهاي اعلام شده توسط ١٣دستگاه عمل كرده است. به‌عنوان مثال، سال گذشته مأمور تشخيص مالياتي بيشتر خانم را استخدام كردند و امسال مردان بيشتري مي‌پذيرند.

مولاوردي همچنين با اشاره به امضاي تفاهمنامه با وزارت راه و تشكيل كميته مشتركي براي ساماندهي زنان در سكونتگاه‌هاي غيررسمي، درباره راهكارهاي انديشيده‌شده براي اعتياد بانوان گفت: كار معاونت امور زنان انجام هماهنگي‌هاي لازم و مديريت ظرفيت‌هاي موجود است كه در اين دو سال در چند استان اقداماتي داشته‌ايم. ضمن اينكه در 2 سال باقيمانده از دولت يازدهم چند طرح ملي را در موضوعات اولويت‌دار، پيگيري مي‌كنيم كه يكي از آنها اعتياد زنان است.

کد خبر 300366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha