همشهری آنلاین: رییس جمهوری با تأکید بر اینکه جامعه عادلانه جامعه است که در آن همه فرصت‌ها به طور مساوی در اختیار همگان قرار دارد، تأکید کرد: تلاش دولت یازدهم حرکت در مسیری است که ریشه‌های فقر از بین برود و سیاست اجتماعی دولت تبدیل نیازمند به توانمند است.

rouhani

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی شامگاه دوشنبه در ضیافت افطار مدیران و مددجویان كمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی كشور گفت: در ایران اسلامی مردم، مهربان و نیكوكار هستند و هركجا كه نیاز به كمك باشد احساس وظیفه می‌كنند و با افتخار در آنجا قدم می‌گذارند.

دكتر روحانی با بیان اینكه جامعه‌ای انسانی است كه مردم و مسئولین آن جامعه به فكر و یاد یكدیگر بوده و یاری‌رسان مستضعفان و افتادگان باشد، گفت: در جامعه‌ای كه بین فقیر و غنی فاصله‌ زیاد باشد و یك سمت ناامیدی و غم و در سمت دیگر امید و شادی باشد، در آن جامعه عدالت وجود ندارد.

رییس جمهوری با تأكید بر اینكه دولت در انجام همه امور نیازمند حضور و كمك مردم است، تصریح كرد: دولت در موضوع مددرساندن به كسانی كه نیازمند كمك هستند بیش از عرصه‌های دیگر به یاری مردم نیاز دارد و این كار بزرگ را باید مردم انجام دهند و دولت وظیفه دارد زمینه و بستر حضور آنها را مهیا سازد.

دكتر روحانی با بیان اینكه كمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی مصدر خدمت و ایثار بوده و همواره مسئولانش مورد اعتماد مردم بوده‌اند، گفت: امروز رییس كمیته امداد امام(ره) مسئول مورد اعتماد جامعه و رهبر معظم انقلاب هستند و سازمان بهزیستی نیز مورد اعتماد و اطمینان مردم است، كه این امر بزرگترین سرمایه برای این دو نهاد است.
رییس جمهوری خاطر نشان كرد: پایه و اساس این اعتماد و اطمینان بر آن است كه موضوع امداد از دولت محور بودن به سمت جامعه‌محور و خانواده‌محور بودن حركت می‌كند. امروز نیاز یك نوجوان و جوان تنها پول، محل سكونت، تحصیل و یاد گرفتن مهارت‌های اجتماعی نیست، بلكه آنها دارای خلاءهای عاطفی هستند كه باید پر شود و در این زمینه باید خانواده‌ها به صحنه بیایند. دولت نیز باید مسیر را هموار كند و واسطه خوبی باشد تا زمینه اتصال مناسب نوجوانان با خانواده‌های دارای صلاحیت فراهم كند.

دكتر روحانی اعلام آمادگی بیش از ۷۰۰ هزار نفر در كشور برای كمك به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری ایتام را نشانه بزرگواری ملت ایران دانست و گفت: این اتفاق میمون در شرایطی سخت رخ داده است و اگر فضا باز شود ما شاهد وقوع این امر نیك به طور وسیع‌تر خواهیم بود. به همین علت گفته می‌شود كه باید توطئه تحریم‌های ظالمانه برداشته شود تا فضا برای زندگی بهتر و افزایش قدرت اقتصادی جامعه باز شود.

رییس جمهوری با اشاره به سیره و توصیه نبی مكرم اسلام و حضرت امیرالمؤمنین(ع) بر كمك به مستمندان و نیازمندان جامعه گفت: پیام امام علی(ع) برای همه مردم و جامعه تا روز قیامت است و اگر ما صدای او را شنیده و وصایای روشنگرش را آویزه گوش كنیم، خیلی از مسایل و مشكلات مرتفع خواهد داشت.

رییس شورای عالی اقتصاد با اشاره به برنامه‌های دولت برای مهار تورم و ایجاد رونق اقتصادی گفت: اگر ركود و تورم از بین برود اوضاع اقتصادی مردم بهتر خواهد شد و شرایط برای ریشه‌كن شدن بیكاری كه موضوعی بدتر از فقر است فراهم می‌شود، تلاش دولت برای رونق اقتصادی غیر از اهمیت آن در مباحث اقتصادی و توسعه، در حل مشكلات اجتماعی تأثیرگذار است.

دكتر روحانی با اشاره به لزوم پرداخت یارانه كالایی به اقشار كم‌درآمد، گفت: تلاش داریم امنیت غذایی را فراگیر كنیم و امیدواریم در شرایط بهتر پرداخت یارانه كالا را توسعه دهیم تا نیازمندان جامعه احساس سختی كمتری داشته باشند.

رییس شورای عالی سلامت با اشاره به تلاش دولت در حوزه سلامت به منظور حل مشكلات مردم با هزینه كمتر در مراكز درمانی، گفت: این حركت نیز به منظور ایجاد رفاه و كاستن از فشار بر نیازمندان جامعه انجام شد و اگر این راه و مسیر به حول و قوه الهی و با كمك مردم ادامه یابد، خواهیم توانست روزی نیازمندان جامعه را توانمند كنیم، اگر جامعه توانمند شد در آن صورت می‌توانیم احساس راحتی‌داشته باشیم و احساس كنیم به وظیفه بزرگی كه خداوند بر دوش ما نهاده عمل كرده.

رییس جمهوری تصریح كرد: همه مددجویان جامعه فرزندان ما هستند و باید این احساس در جامعه ایجاد شود كه همه فرزندان این مرز و بوم به ما تعلق دارند و همه ما مسلمانان، پیروان اهل بیت و ملت ایران عضو یك خانواده هستیم.
دكتر روحانی با اشاره به روایات بزرگان دین افزود: كمك به نیازمندان، گرسنگان و ابن سبیل در فرهنگ و آیین ایرانی و اسلامی ماست و مردم ایران هیچگاه در ادای وظیفه نسبت به این افراد نپرسیده‌اند كه دین، آیین، حزب و جناح شما چیست، چون همه ما برادر و هم‌نوع هستیم.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود به برشمردن فضایل امیرالمؤمنین(ع) پرداخت و آن امام همام را بهترین راهبر و راهنما یاد كرد و اظهار داشت: اهل كوفه و نیازمندان و ایتام نیازمند در همین ایام فهمیدند كه آن كسی كه شبانه و ناشناس به آنها كمك می‌كرد، امام مسلمین حضرت علی(ع) بود.

پیش از سخنان رییس جمهوری مهندس پرویز فتاح رییس كمیته امداد امام خمینی(ره) از مولا امیرالمؤمین(ع) به عنوان الگو و بزرگترین مددكار تاریخ یاد كرد و با اشاره به همكاری همه مسئولین برای كمك و پیشبرد برنامه‌ها كمیته اداد امام خمینی(ره)، گفت: روحیه دولت یازدهم كمك به مسئولان در كمیته امداد برای دستیابی به اهداف تعیین شده است، برنامه و افتخار ما باید توانمندسازی مددجویان باشد و نه آمار تحت پوشش آنها. بنابراین باید در این زمینه گام‌های بلندتر و عملیاتی برداشت.
وی با اشاره به رواج روحیه حمایت از اقشار محروم و به ویژه ایتام در جامعه اظهار داشت: باید به جایی برسیم كه در مملكت جمهوری اسلامی ایران محروم و مستمندی وجود نداشته باشد و امیدواریم با حضور بیش از پیش مردم مشكلات در این عرصه مرتفع شود.

فتاح با تأكید بر اینكه در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها باید توجه بیشتری به هدایت منابع برای پوشش نیازهای محرومان جامعه شود، از گسترش موضوع تأمین اجتماعی به عنوان یكی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید یاد كرد.
در ابتدای مراسم گروه موسیقی ثامن‌الحجج(ع) شهرستان ملارد سرودی در وصف حضرت علی(ع) و دستگیری آن امام همام از محرومان و مسكینان اجرا كرد.

کد خبر 300353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha