زن و شوهر جوان که خود را از کارمندان یکی از بیمارستان‌های معروف تهران معرفی کرده بودند به بهانه‌ فروش سهام بیمارستان به دوستان و اطرافیانشان، میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کردند.

متهمان اواخر سال گذشته و با شكايت عده‌اي از شاكيان تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفتند. يكي از آنها در تشريح ماجرا گفت: من در منطقه مرتضي‌گرد در جنوب تهران زندگي مي‌كنم و مدتي قبل از طريق اطرافيان و بچه‌محل‌ها باخبر شدم كه 2 نفر از اهالي منطقه كه گويا پرسنل بيمارستاني در تهران هستند براي تعدادي از اهالي اقدام به خريد سهام بيمارستان كرده و طي چندين‌ماه نيز مبلغ قابل توجهي به آنها پرداخت كرده‌اند.

من هم وسوسه شدم و از طريق يكي از دوستان كه او نيز پس‌انداز خود را براي خريد سهام به اين زوج داده بود، با آنها آشنا شدم. با اصرار زياد من آنها قبول كردند كه براي من هم سهام بگيرند و من كه تصور مي‌كردم فرصتي طلايي براي سرمايه‌گذاري پيدا كرده‌ام 107ميليون تومان به آنها دادم و هر چند اين زوج مدعي بودند كه ظرف چند‌ماه نخستين بخش از سودم را دريافت مي‌كنم اما آنها ناگهان محل سكونتشان را تغيير داده و ناپديد شدند و فهميدم كه سرم كلاه گذاشته‌‌اند.

درحالي‌كه بقيه شاكيان هم اظهارات مشابهي را مطرح مي‌كردند، تيمي از كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران تحقيقات براي شناسايي و دستگيري زوج كلاهبردار را شروع كردند. ماموران در نخستين اقدام راهي بيمارستان مورد نظر شدند و دريافتند زوج جوان كه محسن، 30ساله و زهره 27ساله نام دارند هيچ سابقه استخدامي يا اشتغال در اين بيمارستان ندارند.

در ادامه محل سكونت آنها در منطقه مرتضي‌گرد شناسايي شد و مأموران به تحقيق از اعضاي خانواده‌شان پرداختند اما آنها مدعي شدند كه هيچ رابطه‌اي با مرتضي و زهره ندارند و مدت‌هاست كه آنها را نديده‌اند. درحالي‌كه سرنخي از زوج كلاهبردار نبود، بررسي‌هاي كارآگاهان ادامه يافت و آنها با ردگيري‌هاي تخصصي به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد متهمان در شهرري مخفي شده‌اند. در ادامه محل اختفاي آنان شناسايي شد و در يك عمليات ضربتي، زن و شوهر كلاهبردار دستگير شدند.

سرهنگ حسـين زارع، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: متهمان در همان بازجويي‌هاي اوليه به كلاهبرداري در قالب فروش سهام بيمارستان اعتراف كردند و مدعي شدند كه از اين طريق چندين ميليارد تومان از طعمه‌هايشان دريافت كرده‌ بودند. وي ادامه داد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه زوج كلاهبردار در طول بيشتر از يك سال فعاليتشان از هر كدام از طعمه‌هايشان مبالغ ده‌ها ميليوني گرفته و بخشي از اين مبلغ را به‌عنوان سود سرمايه‌گذاري به آنها پس داده بودند تا بتوانند افراد بيشتري را در دام خود بيندازند.

در نهايت نيز درحالي‌كه سرمايه‌اي كه در اختيارشان قرار گرفته بود به چند ميليارد تومان رسيده بود، محل زندگي‌شان را تغيير داده و متواري شده بودند كه خوشبختانه به دام پليس افتادند. رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در ادامه از كساني كه از‌ اين طريق هدف كلاهبرداري زوج شياد قرار گرفته‌اند خواست براي پيگيري شكايت خود به پايگاه نهم آگاهي در شهرري مراجعه كنند.

کد خبر 300321

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha