همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای «طرح تجمیع دو» و تغییرات ایجاد شده در تعداد معاونت‌های دانشگاه آزاد، گفت: برای اجرای طرح تجمیع دو و تحقق اهداف این طرح، کاهش تعداد معاونت‌های دانشگاه آزاد و تغییرات پیش آمده در ساختار سازمان مرکزی ضرروی بود.

پايگاه رسمي دانشگاه آزاد نوشت: دکتر حميد میرزاده در جلسه تودیع معاونین سابق آموزشی، اداری مالی و دانشجویی دانشگاه آزاد، با اعلام اينكه اعمال تغییرات در دانشگاه آزاد در راستاي اجراي «طرح تجميع دو» و بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه انجام شده است، گفت: اين تغييرات به سرعت نهایی خواهد شد و انشاء الله پس از آن تغییراتی نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به گسترش استفاده از فناوری‌ اطلاعات در معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد طي دو سال اخير، خاطرنشان كرد: بعد از انجام این اقدامات، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کردند بخش زیادی از مراجعان به ایشان و درخواست‌های متعدد نقل و انتقال و موضوعاتی این‌چنینی کاسته شده است.

وی همچنين تاكيد كرد كه طي دو سال اخير نظم و انضباط و انسجام مناسبي در حوزه مالی اداری دانشگاه آزاد ايجاد شده است.

ميرزاده با اشاره به انتصاب مشاوران در دانشگاه آزاد، تاكيد كرد: بر اساس سنت نیکویی که در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است، «مشاور» به هیچ وجه جنبه تشریفاتی نداشته و حتی فعالیت‌های اجرایی نیز به آنها سپرده خواهد شد.

به گزارش همشهري آنلاين، بر اساس طرح تجمیع2، تعداد معاونت‌های دانشگاه از 15 معاونت به 9 معاونت کاهش می‌یابد و کاهش مراکز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از 26 به 7 مرکز، ادارات کل و دفاتر از 71 اداره‌کل به 42 اداره‌کل، مدیریت‌ها از 43 مدیریت به 24 مدیریت و ادارات و گروه‌ها در سازمان مرکزی از 302 اداره به 170 ادارهاجرايي مي‌شود.

اجراي طرح تجميع2 بر اساس مصوبه هیات امناي دانشگاه آزاد كليد خورده و به گفته رئيس دانشگاه آزاد، كاهش هزینه‌های دانشگاه، افزایش فعالیت‌های دانشگاه، ارتقاء بهره‎وری، کاهش بروکراسی، عدم تمرکزگرایی و چابک‌سازی سازمانی از جمله مبانی تجدیدنظر در تشکیلات اين دانشگاه هستند.

رئيس دانشگاه آزاد، صرفه‌جویی مالی ناشی از بازآرایی تشکیلات دانشگاه آزاد را نزدیک به 87 میلیارد تومان در سال پيش‌بيني كرده و طرح تجمیع2 را مصداق تمرکززدایی از مرکز و سپردن امور به واحدهای استاني دانسته است.

بر اين اساس و به عنوان نخستین تغییر در معاونت‌های دانشگاه آزاد، معاونت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای «طرح تجمیع۲ دانشگاه آزاد» از ساختار این دانشگاه حذف شد و سیدجواد انگجی معاون پیشین امور بین‌الملل دانشگاه آزاد طي حكمي از سوي حميد ميرزاده به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي تبریز منصوب شد.

میرزاده طي يك هفته پس از حذف معاونت بین الملل دانشگاه آزاد، در تصمیمی دیگر معاون اداری مالی این دانشگاه را برکنار و مرتضی احسانی را به سمت معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب كرد. همچنين سیدمحمد ابریشمی‌نیا معاون سابق اداری و مالی دانشگاه آزاد در سمت مشاور رئيس دانشگاه آزاد در امور اداری و مالی قرار گرفت.

عزل و نصب معاونان دانشگاه آزاد در هفته جاري ادامه يافت و رئیس دانشگاه آزاد پس از برکناری معاون اداری مالی این دانشگاه، حسين غريبي معاون آموزشی دانشگاه آزاد را نيز بركنار کرد و فرهاد حسين‌زاده لطفي جايگزين وي شد.

کد خبر 300305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha