همشهری آنلاین: در برخی از مناطق سوئیس کرایه‌های وسائل حمل و نقل عمومی با هدف کنترل آلودگی اوزون به طور موقت کاهش یافته است.

سوئیس آلودگی هوا

به گزارش ایسنا، در حال حاضر موج گرما موجب افزایش آلودگی اوزون در برخی از نواحی این کشور شده است. به همین دلیل مسئولان محلی در این مناطق برای ترغیب مردم به استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی در نرخ کرایه‌ها تخفیف داده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی سوئیس اینفو، مقامات سوئیس اعلام کردند: تخفیف هزینه‌های حمل و نقل عمومی تا زمانی که میزان آلودگی اوزون به سطح استاندارد بازگردد، پابرجا خواهد بود.

سطح استاندارد اوزون 120 میکروگرم در هر مترمکعب است در حالی که این میزان در روزهای اخیر در برخی از مناطق این کشور به 260 میکروگرم در مترمکعب رسیده است.

در حالی که لایه اوزون سپر حفاظتی در قسمت‌های فوقانی جو برای مراقبت از ما در برابر پرتوهای مضر فرابنفش است اما وجود اوزون در لایه‌های پایینی جو و نزدیک سطح زمین، یک آلاینده مهم است که باعث شیوع بیماری‌های تنفسی می‌شود.

«اوزون بد» در پی اثر متقابل بخارات ترکیبات عالی و اکسیدهای نیتروژن ناشی از گازهای تولید شده از خودروها در حضور گرما و نور خورشید تشکیل می‌شود.

کد خبر 300302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha