همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مجدد پرونده بورسیه‌های اعطا شده به دانشجویان در دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

پرونده بورسیه

به گزارش ايرنا، دكتر محمد فرهادی با بيان اين خبر گفت: در پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رفع نگرانی معظم له، کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی زیر نظر وزیر علوم برای بررسی پرونده بورسیه‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: این کمیته طی مدت یک ماه پرونده بورسیه‌ها را در چارچوب ضوابط و مقررات رسیدگی و نتایج قطعی را اعلام خواهد کرد.

شب گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بیش از هزار نفر از استادان و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، از حاشیه‌هایی که در خصوص پرونده بورسیه‌ها در رسانه‌ها ایجاد شده بود، انتقاد کردند و خواهان رعایت حق و عدالت شدند.

سال گذشته کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های اعطا شده به دانشجویان در دولت‌های نهم و دهم تشکیل شد و از آنجایی که برخی افراد بورسیه شده فاقد صلاحیت‌های قانونی و لازم نبودند، بورسیه تعدادی از آنها لغو شد.

  • اولین جلسه بررسی مجدد پرونده بورسیه‌ها شنبه برگزار می‌شود

به گزارش مهر، محمد پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد: اولین جلسه کمیته بررسی مجدد پرونده بورسیه‌ها شنبه آینده برگزار می‌شود و در این جلسه به پرونده ۲۲۰ بورسیه‌ای که از نظر وزارت علوم مشکلاتی از نظر سن و معدل دارند رسیدگی می‌شود، هر چند که این افراد از نظر ما مشکلی نداشتند چون شورای مرکزی بورس در دوره وزير علوم وقت آنها را تایید کرده بود.

کد خبر 300283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha