همشهری آنلاین: گرما در دهلران از مرز ۵۱ درجه سانتیگراد گذشت و با ایجاد مشکلاتی برای شهروندان منجر به تشکیل ستاد بحران در این شهرستان مرزی شد.

گرما

به گزارش فارس از ایلام، در شبانه روز گذشته ( 13 تير) شدت گرما به حدی بود که نوسانات برق مشکلاتی را برای خانواده‌ها در خصوص وسایل سرمایشی ایجاد کرد.

گرما در این شهرستان مرزی از مرز 51 درجه سانتیگراد گذشت و منجر به ایجاد مشکلاتی برای شهروندان دهلرانی شد.
شدت گرما به حدی بود که کولرها جوابگو نبود و بیش از 150 کنتور برق در این شهرستان دچار سوختگی شد. این روزها مردم روزه دار شهرستان مرزی دهلران به شدت با گرمای بالای 50 درجه دست و پنجه نرم می‌کنند و شاهد تداوم این روند در این روزها هستند.

فرماندار دهلران در نشست ستاد بحران دهلران با اشاره به گرمای بالا 50 درجه این شهرستان گفت: صدا و سیما در خصوص مشکلات گرما در شهرستان گزارش تهیه و منعکس کند.

امید علی سبزی بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان تاکید کرد و افزود: ادارات به تناسب وظایف قانونی خود اقدامات پیشگیرانه مد نظرداشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: بهداشت و درمان شهرستان برای درمان ناشی گرمازدگی و هلال احمر در خصوص امداد‌رسانی در جاده‌ها باید در آمادگی کامل باشند.

سبزی، گرد و خاک را از دیگر عواملی دانست که در این روزها موجب مشکلاتی برای مردم مرزی دهلران شده که بهداشت و درمان باید در خصوص گرما و گرد و خاک اطلاع رسانی لازم به شهروندان را داشته باشد تا شاهد مشکلات برای شهروندان و به ویژه افراد مسن و دارای ناراحتی قلبی نباشیم.

فرماندار دهلران با اشاره به شدت گرما و خلوت بودن بازار در این روزها گفت: نیروی انتظامی نیز باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سرقت‌ها و سوء استفاده افراد سارق مد نظر داشته باشد.

سبزی گفت: منابع طبیعی و محیط زیست نیز در خصوص احتمال آتش سوزی‌ها با توجه به گرمای هوا آمادگی لازم داشته باشند و برنامه‌ریزی و راهکارهای عملیاتی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: شهرداران نیز در خصوص جمع آوری و دفن به موقع زباله‌ها و توجه به فضاهای سبزی را در دستور کار داشته باشند.
مدیر هواشناسی دهلران نیز با اشاره به ادامه روند گرما تا پایان هفته جاری در این شهرستان گفت: گرمای هوا بین 32 تا 50 درجه سانتیگراد و رطوبت 10تا 25 درجه پیش بینی شده است.

محمد پاریاب با اشاره به شدت گرما و گرد و خاک افزود: ورود سامانه گرما به این شهرستان موجب افزایش دما تا 51 درجه سانتیگراد شده است و درماه گذشته در طول یک هفته دمای هوای این شهرستان بین 48تا 49 درجه سانتیگراد رسیده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران نیز گفت: در چند روز گذشته بیش از 350 نفر بر اثر گرما زدگی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

عبدالصاحی شریفی با اشاره به اینکه مراکز درمانی شهرستان در آمادگی کامل هستند با اشاره به شدت گرما و گرد وخاک حاکم بر منطقه به شهروندان توصیه کرد حتی المقدر در خانه‌هایشان بمانند.

کد خبر 300153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha