همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه کاهش وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه در سال ۹۴ به ۱۶ درصد می‌رسد، گفت: میزان وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه تا سال ۹۶ باید به ۶۰ درصد برسد و بقیه درآمدهای دانشگاه از کارهای اثربخشی علمی، فناوری، تجاری‌سازی و فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان کسب شود.

دکتر حمید میرزاده

به گزارش ايسنا، دکتر حمید میرزاده افزود: سال گذشته وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه بین 9 تا 10 درصد کاهش پیدا کرد و این میزان درآمد، از طریق درآمدهای غیر از شهریه مثل فعالیت‌های اقتصادی و اقتصادی دانش‌بنیان تامین شد.

وي افزود: به عبارت دیگر وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه در سال 93 حدود 90 درصد شده و باعث شد شهریه ثابت دانشجویان موجود که تعداد آنها یک میلیون و 700 هزار نفر هستند از مهر 94 تا مهر 95 ثابت بماند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد یک دانشگاه غیردولتی بوده و از هیچکدام از مزایا و یارانه‌های دولتی بهره‌مند نیست، اظهار کرد: ما هم همان میزان تورمی که دولت سالانه‌ روی خدمات و کالاها اعمال می‌کند روی شهریه اعمال می‌کنیم. بر همین اساس شهریه ثابت ورودی‌های سال 94 و شهریه متغیر ورودی‌های 94 و ماقبل آن 15 درصد افزایش خواهد داشت اما شهریه ثابت دانشجویان موجود تا مهر 95 افزایش پیدا نمی‌کند.

میرزاده در مورد بومی‌سازی شهریه در دانشگاه آزاد نیز توضیح داد: افزایش 15 درصدی شهریه میانگین بوده و این میزان در برخی از واحدها مخصوصا مناطق محروم، کمتر است.

 

کد خبر 300150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha