همشهری آنلاین: محفل انس با قرآن کریم در سایت موشکی s۲۰۰ با حضور حجت الاسلام انصاری رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و امیر سرتیپ صباحی فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد.

انصاری

در این مراسم حجت الاسلام انصاری با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم گفت: انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌‌شوند؛ یک گروه نگاهشان به زندگی و بشر یک نگاه کاملا مادی است و تمام تلاششان برای رسیدن به امیال مادی است و دسته دیگر کسانی هستند که به بعد دیگر که وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات است نیز توجه دارند و آن بعد روحی و معنوی است که گاها از آن غفلت شده است.

وی افزود: بعد معنوی باعث رشد و تعالی انسان می شود و کسانی که به این بعد توجه می‌کنند نجات یافتگانند، این‌ها کسانی هستند که مسیر نورانی قرآن را درک کرده‌اند کسانی که با زبان به یگانگی پروردگار اقرار نموده اند و با ایمان هستند؛ یعنی علاوه بر زبان با قلب نیز به یاد خدا می باشد؛ ویژگی دیگر آنها این است که اهل عملند یعنی به آنچه می گویند و ایمان دارند، عمل هم می کنند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: اگر انسان سه چیز را در کنترل خود قرار دهد می‌تواند در زندگی دنیا موفق و در آخرت نیز سربلند باشد، یکی کنترل زبان، دیگری کنترل شکم در عدم استفاده از مال حرام و سوم کنترل شهوت.

وی توضیح داد: کنترل زبان باعث رهایی از بسیاری از گناهان می‌شود و برای کنترل شکم روزه واجب شده که بتوانیم با تمرین در این ماه شکم را کنترل کنیم و در مورد شهوت هم باید با پرهیزکاری و تقوای الهی آن را کنترل کرد.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفتگوی مقامات کشورمان با گروه 1+5 در رسیدن به توافق خوب اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره است و تحت هیچ شرایطی زور را قبول نمی‌کند و با رعایت خطوط قرمز در مذاکرات در دفاع از دستاوردهای هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد.

کد خبر 300130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha