یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

بهروز عطایی: با کمی خوش‌شانسی تیم ملی می‌توانست به مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۵صعود کند.

تيم ملي با بازي‌هايي كه انجام داد حضور در مرحله نهايي دور از دسترس نبود. تيم ملي نشان داد كه مي‌تواند با ارائه بهترين بازي‌ها حريفان را شكست دهد؛ اين تيم‌ها مي‌توانند قدرت‌هاي بزرگ جهان باشند. مهم اين است كه عملكرد تيم ملي ضعيف نيست و با توجه به امكاناتي كه در اختيار دارد، بازي‌هاي با كيفيتي انجام مي‌دهد.

تيم ملي ايران در حال حاضر جزو 6-5 تيم برتر دنياست، زيرا سال گذشته در ليگ جهاني به مقام چهارم دست يافت و در مسابقات قهرماني جهان نيز در بين 6تيم برتر دنيا قرار گرفت. تيم ايران امسال نيز نمايش قابل‌قبولي در ليگ جهاني از خود نشان داد و توانست تيم‌هاي بزرگ را شكست دهد. به همين دليل توقعات از تيم ملي بالا رفته و مردم هميشه از تيم ملي واليبال پيروزي مي‌خواهند؛ حالا فرقي نمي‌كند كه اين تيم در چه سطحي قرار داشته باشد. البته توقع درستي هم هست وقتي كه تيم ملي مي‌تواند قدرت‌هاي بزرگ دنيا را شكست دهد. در واقع عملكرد تيم ملي قابل دفاع است و به سبب پتانسيل بالايي كه دارد حتي بهتر از اينها هم مي‌تواند باشد.

حالا اينكه چرا تيم ملي امسال مانند سال گذشته نتوانست به مرحله نهايي ليگ جهاني صعود كند، دليل دارد. تيم ملي سال قبل در گروهي قرار گرفته بود كه 3تيم به مرحله نهايي صعود مي‌كرد، اما امسال بهترين تيم‌هاي دنيا در يك گروه قرار گرفته بودند و از ميان 4تيم تنها 2تيم مي‌توانست صعود كند. در واقع قرعه مناسب تأثير زيادي مي‌تواند در صعود يك تيم داشته باشد. تيم ملي سال قبل كار راحت‌تري داشت و توانست جزو 4تيم برتر ليگ جهاني قرار بگيرد. تيم ايران امسال هم توانايي بالاي خود را نشان داد اما شرايط براي صعود به قدري سخت شد كه در نهايت تيم ملي از صعود بازماند.

اكنون بهتر است وضعيت تيم ملي بررسي شود و فارغ از اينكه تيم ملي در ليگ جهاني درخشيد، بايد نقطه ضعف‌ها را هم ديد تا تيمي بهتر از اين در آينده از بازيكنان و اعضاي كادرفني ببينيم. نكته مهمي كه وجود دارد اين است كه تيم ملي در نتيجه‌گيري‌اش بايد ثبات داشته باشد. يعني وقتي تيم ملي مي‌تواند آمريكا و لهستان را شكست دهد بايد اين روند را ادامه دهد، به‌خصوص كه تيم ملي امروز به جايگاهي رسيده كه پيروزي مقابل آمريكا و لهستان موضوع عجيبي نيست.بنابراين، مي‌توان اميدوار شد كه در آينده تيمي باثبات‌تر از تيم ملي حال حاضر ببينيم و بتوانيم به المپيك 2016ريودوژانيرو هم صعود كنيم.

 

کد خبر 300093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha