یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

از این پس کنکور دکتری سالی ۲بار برگزار خواهدشد که به گفته معاون آموزشی وزارت علوم نوبت اول آبان و نوبت دوم نیز اسفند همان سال است.

دكتر مجتبي شريعتي نياسر در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه زمان برگزاري كنكور در شيوه نامه دكتري مشخص مي‌شود و اين شيوه‌نامه طي 2‌ماه آينده نهايي و ابلاغ خواهدشد، گفت: براساس قوانين جديد كنكور دكتري 2بار در سال و در ماه‌هاي آبان و اسفند برگزار مي‌شود. اين آزمون شامل دروس زبان، استعداد تحصيلي و ۳ درس پايه در هر گروه درسي برگزار مي‌شود. يك نظام پاسخگويي براي اين آزمون مشخص شده تا درصورت بروز مشكل افراد بتوانند به آن مراجعه كنند. همچنين شوراي سياستگذاري و نظارت براي پذيرش دانشجويان دكتري تعيين شده كه مركب از اعضاي حقيقي و حقوقي و رؤساي دانشگاه‌هاي بزرگ كشور است. از ديگر تغييرات شيوه جديد پذيرش دانشجوي دكتري در سال آينده تجميع رشته‌هاي مشابه در يك گروه است به‌طوري كه تعداد گروه‌هاي درسي آزمون از ۲۷۲ به كمتر از ۷۰گروه كاهش پيدا خواهد كرد.

دانشگاه آزاد اسلامي نيز اعلام كرد كه ثبت نام متاخرين نقل و انتقالات دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي تا روز دوشنبه ۱۵ تير‌ماه ادامه دارد. آن دسته از متقاضياني كه موفق به ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات نشده‌اند تا تاريخ ۱۵ تيرماه مي‌توانند با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات تحت عنوان متاخرين نسبت به ثبت درخواست اقدام كنند. ثبت‌نام 4آزمون آكادميك / جنرال آيلتس اين دانشگاه نيز آغاز شد. آزمون آكادميك/جنرال اول مرداد در تهران و رشت و ۱۰ مرداد در تهران برگزار خواهد شد. جزئيات بيشتر از برگزاري نوبت‌هاي ديگر اين آزمون در ساير شهرهاي كشور در سايت اين دانشگاه در دسترس است.

کد خبر 300083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha