همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی تایلند اعلام کردند دیک مرد ۷۵ ساله عمانی که نخستین مورد نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس در این کشور بود، روز جمعه ۳ ژوئیه (۱۲ تیر)‌پس از اینکه عاری از ویروس اعلام شد، از بیمارستان مرخص شده است.

mers۸

به گزارش خبرگزاري فرانسه این بیمار که ماه مبتلا به مرس تشخیص داده شد، نخستین مورد بیماری در آسیای جنوب شرقی پس از شیوع مرگبار آن در کره جنوبی بود.

این بیمار عمانی پس‌ازآنکه درنهایت آزمایش‌هایش منفی شد، عاری از مرس اعلام شد و 176 نفری که به علت تماس با او تحت نظر بودند، نیز هیچ نشانه‌ای از بیماری بروز ندادند.

راجاتا راجاتاناوین، وزیر بهداشت عمومی تایلند در بیانیه‌ای گفت: «یک متخصص بیماری‌های واگیر تأیید کرده است که او عاری از مرس است. پس از 14 روز مراقبت از افراد در تماس با او همه آنان وضعیت طبیعی دارند و نتایج آزمایشگاهی آنان نشانگر ویروس مرس نبوده است.»

این بیمار پیشین مرس و سه نفر از بستگانش جمعه بعدازظهر به عمان پروار کردند.

سازمان جهانی بهداشت تایلند که یک کانون محبوب توریسم پزشکی برای بیماران خاورمیانه است، به خاطر ایزوله کردن سریع نخستین بیمار مرس در این کشور و وابستگانش در ماه گذشت ستود.

مرد عمانی برای درمان عارضه قلبی به بانکوک سفر کرده بود که تشخیص مرس در او داده شد و به‌فوریت به‌به بیمارستانی در حاشیه این شهر برای درمان فرستاده شد.

بیانیه وزارت بهداشت تایلند که روز جمعه منتشر شد تأکید کرد این بیمار در طول 15 روز دچار تب نشده است و بدون حمایت دستگاه تهویه مصنوعی در پنج روز گذشته تنفس می‌کرده است و اکنون می‌تواند بدون کمک راه برود.

بر اساس این بیانیه آزمایش‌ها برای ویروس مرس در این بیمار برای پنج بار منفی شده است و آخرین آزمایش در اول ژوئیه بر روی او انجام شد.

کد خبر 300048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha