همشهری آنلاین: بازار سهام همزمان با افزایش خوش‌بینی‌ نسبت به دورنمای فضای سیاست خارجی با رشد نسبی حجم و ارزش معاملات سهام در نخستین روز معاملاتی این هفته همراه بود.

فارس نوشت: شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز شنبه 13 تیرماه 94 با رشد 999 واحدی تا رقم 65 هزار و 860 واحد جهش کرد.

شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با 412 واحد افزایش به رقم 27 هزار و 193 واحد رسید.

شاخص بازار اول اما با 827 واحد افزایش عدد 47 هزار و 531 واحد را تجربه کرد و همچنین شاخص بازار دوم با 1395 واحد افزایش به عدد 135 هزار و 820 واحد دست یافت.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با 20 واحد افزایش رقم 756 واحد را برای خود ثبت کرد.

طی معاملات امروز، 3 نماد معاملاتی کشتیرانی ج.ا.ا با 91 واحد، بانک ملت با 80 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 76 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر با 16 واحد، پتروشیمی خارک با 3 واحد و کارخانجات تولیدی شیشه رازی با 2 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر بر عهده داشتند.

ارزش کل معاملات سهام در پایان معاملات امروز تالار شیشه‌ای به بیش از 280 میلیارد و 369 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن و اوراق مالی قابل معامله یک میلیارد و 360 میلیون و 664 هزار و 936 سهم در 129 هزار و 811 دفعه معامله بود.

براساس این گزارش، نماد معاملاتی شرکت‌های زرین معدن آسیا، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی فناوران، گروه بهمن، پارس سرام، فنر سازی زر، ماشین‌سازی نیرو محرکه و تاید واتر خاورمیانه از سوی ناظر بازار سهام متوقف شد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، شرکت صنعتی مینو، مهرکام پارس، پاکسان و حق تقدم ملی صنایع مس ایران مورد بازگشایی قرار گرفت.

بازار سهام امروز با افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به دستیابی به توافق نسبی در پایان این مذاکرات شاهد رشد نسبی حجم و معاملات سهام بود.

امروز اغلب حقیقی‌های خوش‌بین در بازار سهام در طرف خریداران قرار گرفتند. در عین حال با وجود خوش‌بین شدن اغلب معامله‌گران بازار سهام برخی معامله‌گران معتقدند تا زمانی که نرخ سود بانکی کاهش نیابد نمی‌توان به رشد پایدار بازار سهام امید چندانی داشت، چرا که بازار به ورود پول‌های تازه برای تداوم رشد خود نیاز دارد.

امروز بازار سهام با معاملات کد به کد و جابجایی دارایی‌ها در پورتفوی سهامداران حقوقی نیز روبرو بود.

امروز بیش از 60 میلیون و 800 هزار سهم میدکو میان حقوقی این شرکت کد به کد شد.

همچنین در بانک انصار و بانک صادرات نیز معاملات کد به کد ادامه یافت.

این در حالی است که سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی پردیس نیز با معاملات کد به کد از سوی شرکت‌های حقوقی خود همراه بودند.

نکته جالب توجه در این معاملات جابه جایی دارایی‌ها از کد حقوقی به کد حقیقی بود، در بانک صادرات امروز در حالیکه روند معاملات در شرایط عادی با معامله 300 میلیون سهمی در جریان بود به یکباره از کد حقوقی تعداد 220 میلیون سهم به کد یک شخص حقیقی واگذار شد.

این موضوع نشان می‌دهد که بازار سهام به تدریج با ورود پول‌های جدید روبروست و انجام معاملات کد به کد حقوقی ها چندان در راستای افزایش حجم معاملات بازار سهام پیش نمی‌رود.

براساس این گزارش به نظر می‌رسد طی روزهای آینده با نزدیک شدن به موعد اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای، بازار سهام با نوسان قیمت سهام در مدار مثبت روبرو خواهد بود روندی که برای اطمینان از تداوم آن باید منتظر مفاد توافق هسته‌ای و نحوه رفتار ذینفعان بازار سهام پس از رفع احتمالی تحریم‌ها بود.

کد خبر 300034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha