همشهری آنلاین: یانیس وروفاکیس وزیر دارایی یونان یک روز مانده به برگزاری همه پرسی روز یکشنبه درباره کمک مالی به این کشور، وام دهندگان بین المللی به آتن را به ترویسم متهم کرد.

وزیر دارایی یونان وام دهندگان بین المللی را به تروریسم متهم کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مادرید، وروفاکیس، روز شنبه در گفت و گو با روزنامه اسپانیایی 'ال موندو' اظهار داشت آنچه که وام دهندگان بین المللی علیه یونان انجام می دهند، تروریسم نامیده می شود. بروکسل و تروئیکای وام دهندگان به دنبال رای مثبتی هستند که بتوانند یونان را تحقیر کنند.

وی با اشاره به اقدام صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا برای بازپس گیری وام اعطایی به یونان گفت: آنها ما را وادار به بستن بانک ها کردند تا در میان مردم ترس ایجاد کنند و اشاعه ترس، ترویسم خوانده می شود.

دولت چپ گرای یونان پس از شکست مذاکرات هفته گذشته با وام دهندگان این کشور درباره تمدید برنامه کمک مالی به آتن، اقدام به تعطیلی بانک ها کرد و مقررات مربوط به کنترل سرمایه را تا تاریخ 6 ژوییه (15 تیر) وضع کرد.

وروفاکیس با تاکید بر اینکه دولت بدنبال رای منفی مردم در همه پرسی است،گفت: نتیجه هر چه که باشد؛ بانک ها دوباره باز خواهند شد و آتن در نهایت با وام دهندگانش به توافق دست خواهد یافت.

وی افزود: اروپا و یونان هردو به این توافق نیاز دارند و این به معنای رسیدن به توافق است.

این وزیر یونانی بار دیگر تاکید کرد که وی متعهد است در صورت رای مثبت مردم به این همه پرسی از مقام خود کناره گیری کند.

وروفاکیس با اشاره به حزب اسپانیایی 'پودموس' ( می توانیم) به عنوان همپیمان حزب سیریزای یونان، گفت: من فکر می کنم که اروپا به احزابی همچون سیریزا و پودموس که هر دو از منتقدان سیستم کنونی و حامی اصول دمکراتیک در اروپا هستند، نیاز دارد. آنهایی که از ما نفرت دارند به دنبال آن هستند که ما را ضد اروپا نشان دهند درحالی که این واقعیت ندارد.

یونان از سال 2010 میلادی تاکنون، مبلغ 340 میلیارد یورو برای حل مشکل مالی خود مشروط به اجرای تمام خواسته های وام دهندگان، وام دریافت کرده است.

از هفته پیش مذاکرات آتن و بروکسل برای حل بحران مالی این کشور به بن بست رسید و دولت یونان عمل به خواسته های وام دهندگان را به همه پرسی گذاشته است.

کد خبر 300018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha