شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

مسافرکشی آمبولانس‌های خصوصی، واژه‌ای است که گویا اخیرا به لغتنامه سلامت کشور اضافه شده و به مأمنی‌ برای فرار برخی مسافران خاص از معضل ترافیک، تبدیل شده‌ است.

مسافرکشی آمبولانس های خصوصی

 گويا اين روزها كار و كاسبي آمبولانس‌هاي خصوصي به حدي كساد شده كه به جاي حمل بيمار يا جسد، پناهي شده‌اند براي مسافران فراري از ترافيك يا نقل و انتقال اجناس و كالاهاي خاص؛ پديده‌اي كه حتي تصور آن هم خنده‌دار و شرم‌آور است. اين در حالي است كه در بند چهارم ماده 3 آيين‌نامه آمبولانس‌هاي خصوصي، به صراحت خروج آمبولانس از مراكز خدمات آمبولانس خصوصي و تردد در شهر بدون داشتن برگه ماموريت با درج زمان مشخص جهت انتقال بيمار، ممنوع اعلام شده است.

دكتر محمدعلي عبداللهي، رئيس اداره نظارت بر آمبولانس‌هاي خصوصي اورژانس كشور با بيان اينكه گزارش‌هايي در اين مورد به‌دست ما رسيده است، به ايسنا گفت: به همين دليل حدود 2 هفته پيش نامه‌اي را به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور ارسال كرديم كه براساس آن مشاهده چنين موردي تخلف بوده و بايد با آمبولانس متخلف برخورد شود. عبداللهي تأكيد كرد: براي برخورد دقيق با متخلفان بايد گزارش‌هاي مستند و قابل اثبات وجود داشته باشد تا بتوان با متخلفين برخورد كرد. اما به هر حال امكان تخلف در اين مورد وجود دارد و ممكن است آمبولانس‌هاي خصوصي اقدام به حمل افراد يا اجناس كنند، اما از آنجايي كه در زمان حمل، آنها آژير خود را روشن مي‌كنند همه گمان مي‌كنند كه آنها بيمار داشته و به همين دليل كسي جلوي آنها را نمي‌گيرد.

رئيس اداره نظارت بر آمبولانس‌هاي خصوصي اورژانس كشور گفت: نياز است كه يكسري گشت‌هاي سيار در سطح شهر جهت نظارت بر آمبولانس‌ها فعال شوند و با راهنمايي و رانندگي نيز در اين خصوص هماهنگي شود تا بتوانند به‌صورت موردي آمبولانس‌ها را چك كنند. در عين حال چون مسئله جان انسان‌ها در ميان است ممكن است آمبولانس واقعا بيمار داشته و درصورتي كه جلوي آن گرفته شود موجب تأخير در رسيدن بيمار به بيمارستان شود و عملا نتوان اين كار را انجام داد.

کد خبر 299949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha