همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۲ تیر کویت در اقدامی نمادین و برای نخستین بار در چند ده اخیر با حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم از شیعیان و اهل سنت و امیر و مقامات کویت در مسجد الکبیر این کشور برگزار شد.

نماز جمعه کویت

به گزارش ایرنا از کویت، در این مراسم باشکوه هزاران تن از نمازگزاران شیعه و سنی در راستای نشان دادن وحدت و یکپارچگی خود در مقابله با هرگونه فتنه و تفرقه افکنی در کنار یکدیگر به اقامه نماز جماعت پرداختند.

خطیب نماز جمعه مسجد الکبیر کویت در سخنان خود با اشاره به احادیثی از امام جعفر صادق(ع)، حفظ وحدت ملی و حضور یکپارچه شیعیان و اهل سنت در کنار یکدیگر را اقدامی شایسته دانست و گفت: نعمت امنیت مقوله‌ای ارزشمند و بسیار مهم است که در ادعیه امام صادق(ع) به آن اشاره شده و امروز مردم کویت با ایستادگی و وحدت کلمه در فضایی دوستانه، اخوت و برادری را سروحه کار خود قرار داده و یکپارچگی و ایستادگی خود برای مقابله با هرگونه فتنه انگیزی و ناامنی را نشان می‌دهند.

مراسم نماز جمعه امروز که با حضور مقامات ارشد کویت برگزار شد، نشان دهنده جدیت این کشور برای مقابله با تروریسم و خشکاندن ریشه های آن می باشد و حضور شیعیان و اهل سنت در یک مسجد و اقامه نماز مشترک که با حمایت مطلق رهبران سیاسی و غیر سیاسی کویت نیز همراه بود نشان دهنده مقابله آشکار و یکپارچه مردم این کشور با هرگونه تفرقه افکنی است .

کویت شب گذشته میزبان نشست فوق‌العاده وزرای کشور شورای همکاری خلیج فارس بود که طی آن حاضران در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت مقابه با تروریسم حمایت خود را از حفظ امنیت و ثبات در کویت اعلام نمودند.

تحقیقات وزارت کشور کویت برای مشخص شدن ابعاد جدید انفجار تروریستی جمعه گذشته در مسجد امام صادق(ع) همچنان ادامه دارد و مردم و چهره‌های مختلف این کشور خواستار رسیدگی جدی به این پرونده و اعدام متهمان آن شدند.

لازم به ذکر است جمعه گذشته یک تروریست تکفیری وابسته به داعش با ورود به مسجد امام صادق(ع) کویت و منفجر کردن خود منجر به شهادت 27 نمازگزار روزه دار و زخمی شدن بیش از 210 تن دیگر گردید.

 

کد خبر 299911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha