همشهری آنلاین: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به مناسبت حمله ددمنشنانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: نخستین شکست دشمن بعثی با آغاز جنگ تحمیلی در عرصه دریا رقم خورد و نیروی دریایی متجاوز تا پایان جنگ هیچ عملکرد موثری در خلیج فارس نداشت.

 نیروی دریایی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، دریادار دوم عرشه حسین آزاد افزود: به همین دلیل کشورهای فرامنطقه ای به سرکردگی شیطان بزرگ، برای جلوگیری از حذف کامل رژیم متجاوز بعثی، خود به طور مستقیم در عرصه دریا و در خلیج فارس حضور پیدا کرده و به روش های مختلف به پشتیبانی از رژیم بعث در دریا پرداختند.

وی اظهار کرد: با ادامه جنگ تحمیلی روز به روز بر سیادت دریایی ایران و حفظ اقتدار در عرصه دریا افزوده شده و نمود بیشتری پیدا کرد که این تسلط نه در منطقه بلکه برای کشورهای فرا منطقه ای به اثبات رسید.

آزاد گفت: به همین دلیل استکبار برای کمرنگ کردن اقتدار و توانمندی دریایی کشورمان در چندین مرحله به طور مستقیم پا به عرصه کارزار گذاشت که از آن جمله می توان به اختلال استخراج منابع نفتی از دریا(سکوهای نفتی) و سپس رویارویی مستقیم با ناوشکن همیشه قهرمان سهند و ناو موشک انداز جوشن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که از این دو اقدام مذبوحانه برایشان سودی حاصل نشد و هیبت و هیمنه استکبار در دریا شکسته شد به یک اقدام رذیلانه و پست دست زدند، یعنی حمله به عده ای از انسان های بی دفاع در دوازدهم تیرماه 1367 که بیشتر آنها را زنان و کودکان شامل می شدند.

آزاد اظهار داشت: این جنایت در حالی رخ می دهد که فرمانده ناو آمریکایی ادعا می کند با تصور اینکه این هواپیما F14 نظامی است به آن اخطار داده اند، در صورتیکه اولاً ناو وینسنس آمریکایی با در اختیار داشتن رادارهای اجیس از پیشرفته ترین سامانه های راداری به وضوح نوع هواپیما برایش قابل تشخیص بوده است و در ثانی تمامی پیام هایی که از جانب این ناو ارسال شده همه روی فرکانس های نظامی به ثبت رسیده و خلبان هواپیمای مسافربری قادر به دریافت هیچکدام نبوده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در آن زمان نیروی دریایی ارتش به تنهایی اقدام به حفظ خطوط مواصلاتی و شاهراه های اقتصادی در دریا کرد و امنیت اقتصاد کشور را در طول دفاع مقدس می توان ادعا کرد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مدیریت و حفظ کرد.

وی گفت: حاصل این تلاش برقراری خطوط مواصلاتی خودی و جلوگیری از پشتیبانی دشمن متجاوز در عرصه دریا بوده و اسکورت و همیاری 10هزار کشتی تجاری و نفتکش که مستندات تک تک آن در سوابق نیروی دریایی ارتش موجود است، بیانگر اقتدار و سیادت نیروی دریایی ارتش در عرصه دریاها از آن زمان تاکنون بوده است.

به گفته وی، امروز نیز با بهره گیری از دانش بومی و خرد جمعی و استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس، نیروی دریایی راهبردی ارتش در جایگاهی قرار گرفته که به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا هم نیروی سیاسی و هم علمی و هم نظامی و بین المللی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیروی دریایی پا را فراتر از آبهای سرزمینی گذاشته و در هر کجای آب های آزاد و بین المللی که نیاز باشد حضور خواهد یافت.

دریادار دوم عرشه گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش ضمن عمق دهی استراتژیک به راهبردهای اساسی مملکت، کمک حال دستگاه دیپلماسی نیز بوده و علاوه بر این، فرهنگ موفق خودکفایی و نگاه درون زا و استقلال و ایستادگی را نه تنها به ملت های منطقه و کشورهای مسلمان بلکه به سایر کشورها نیز انتقال می دهد.

وی تاکید کرد: امروز برای دفاع از منافع کشور، نیروی دریایی راهبردی ارتش به طور مستمر و مداوم ضمن اشراف و تسلط اطلاعاتی کامل، در آبهای آزاد و بین المللی حضور دارد و با اعزام ناوگروه ها به دریاهای آزاد و بین المللی از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و اجازه نمی دهد کوچکترین تهدیدی متوجه ناوگان تجاری و نفتکش کشورمان باشد.

وی گفت: با توکل بر خداوند، بهره گیری از تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و اتکا به جوانان و آینده سازان نداجا، این نیروی راهبردی به حضور مستمر و تأثیرگذار خود در آبهای آزاد و بین المللی ادامه خواهد داد و اقتدار و صلابت نیروی دریایی راهبردی ارتش اجازه نمی دهد حتی فکر هر گونه اقدام ابلهانه به ذهن دشمنان دون خطور کند.

کد خبر 299879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha