همشهری آنلاین: ویژه برنامه‌های شبکه های سیما در شب های قدر معرفی شدند. شبکه‌های مختلف سیما در شب‌های قدر تلاش خواهند کرد با ارائه برنامه‌های زنده و تولیدی ساعات پر بار شب‌های قدر را همراه مخاطبان باشند.

ghadr

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی شبکه یک سیما در شب‌های قدر به جای مجموعه «پایتخت» مینی سریال 5 قسمتی «نیاز» را پخش می‌کند.

مینی سریال «نیاز » داستانی اجتماعی است که با موضوع سبک زندگی ایرانی - اسلامی تنظیم و در آن به مضامین اخلاقی و معنوی نظیر تاثیر دعا و توسل در زندگی توجه شده است. این مجموعه در شب‌های قدر، ساعت 22 پخش می‌شود.

شبکه سه سیما در شب‌های قدر مینی سریال «ساعت صفر» به کارگردانی سعید سلطانی را در 5 قسمت 40 دقیقه‌ای پخش می کند . این مینی سریال، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما است و از یکشنبه 14 تیر ساعت 21:00 و به مدت 5 شب پخش می‌شود.

همچنین «ویژه برنامه شب‌های قدر» در3 قسمت 200 دقیقه ای با پخش قرائت دعای جوشن کبیر با نوای آقایان حاج سید مهدی میرداماد از حرم حضرت معصومه(س) در شب نوزدهم ، حاج محمد رضا طاهری از مهدیه تهران در شب بیست و یکم و حاج غلامرضا زاده از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان و مراسم احیای شب های قدر از حسینیه همدانی ها یکشنبه 14، سه شنبه 16 و پنجشنبه 18 تیر از ساعت 23:45 به صورت زنده از شبکه سه پخش خواهد شد.

پخش زنده و مستقیم برنامه های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شامل قرائت دعای جوشن کبیر که آقایان زین العابدین فرد ، غلامرضازاده و محمد بیگی آن را قرائت می کنند و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) آقایان تاری ، باقری و صالحی خوانساری و همچنین سخنرانی و مراسم احیاء با حضور حجج اسلام دکتر رفیعی (شب نوزدهم)، قرنی (شب بیست و یکم) وحسینی بوشهری (شب بیست و سوم) از ویژه برنامه های شبکه قرآن سیماست که از ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

برنامه گفتگو محور«محراب به رنگ خون» نیز با کارشناسی حجج اسلام والمسلمین قائم مقامی ، معین شیرازی و استاد دوانی از 18 رمضان به مدت سه شب به بیان فضیلت های امیرالمومنین علی (ع) می پردازد .این برنامه از ساعت 21:30 از شبکه قرآن پخش می‌شود.

پخش بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری با محور فضیلت های حضرت علی (ع) ، شوق حضور ، اهالی بهشت و یاد خدا از ویژه برنامه های شبکه قرآن برای شب های قدر است.

رادیوهای برون مرزی هم «ویژه برنامه شب قدر» را با موضوع معرفی ارزش و شأن این شب ها ، ذکر مناسک و عبادات مخصوص به آن اختصاص داده است که از رادیوهای اداره کل شبه قاره و شرق آسیا و رادیوهای آسیای مرکزی و قفقاز و رادیوهای اروپا و آمریکا پخش می‌شود.

مجموعه نمایشی «دزد و پلیس» و «خانه اجاره ای» در شب های قدر از شبکه آی فیلم پخش نمی شود و فیلم های سینمایی و تلویزیونی «ماه منیر، خدا نزدیک است، 33 روز ، ابراهیم خلیل الله و شکارچی شنبه» از 14 تا 18 تیر ساعت 17:30 روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

مجموعه نمایشی« نیلی تر از مهتاب» در شب‌های قدر جایگزین مجموعه « پژمان» می‌شود و بینندگان شبکه آی فیلم می توانند از 14 تا18 تیر از ساعت 19:30 این مجموعه را تماشا کنند. همچنین مجموعه نمایشی «او یک فرشته بود» از 11 تیر در جدول پخش شبکه آی فیلم قرار می گیرد و مخاطبان می توانند از ساعت 21:30 بیننده این مجموعه باشند.

کد خبر 299857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha