پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

۱۳تن از طلای خریداری شده ایران که ۲ سال است در آفریقای‌جنوبی به بهانه تحریم‌ها بلوکه شده بود، آزاد و به کشور انتقال داده شد.

روابط عمومي بانك مركزي خبر داد: با تلاش بانك مركزي و دستگاه ديپلماسي، مشكل انتقال بخشي از دارايي‌هاي طلاي ايران به داخل كشور در حاشيه مذاكرات وين رفع شد. ولي‌الله سيف، رئيس‌كل بانك مركزي با اعلام اين خبر افزود: براساس پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي وزارت امور خارجه و بانك مركزي ايران، بخشي از سرمايه طلاي كشور كه به‌دليل تحريم‌ها امكان انتقال به داخل ايران را نداشت، سه‌شنبه شب با موفقيت تحويل خزانه بانك مركزي شد.

رئيس‌كل بانك مركزي گفت: معادل 13تن طلا كه قبلاً خريداري شده و در آفريقاي جنوبي به‌صورت اماني طي 2سال گذشته نگهداري مي‌شد و به‌دليل شرايط تحريم و برخي كارشكني‌ها امكان انتقال به ايران را نداشت، براساس پيگيري‌هاي انجام شده در مذاكرات جاري در وين رفع مشكل شده و طي هفته گذشته در قالب 3محموله كه آخرين آن به ميزان 4تن بود، وارد كشور و تحويل خزانه بانك مركزي شد. گفتني است موضوع رفع تحريم‌ها و دسترسي بدون مانع به منابع پولي، ارزي و طلاي جمهوري اسلامي در خارج از كشور، يكي از اهداف اصلي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در جريان مذاكرات جاري است.

کد خبر 299820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha