چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بعد از حدود سی سال اولین نمایشگاه از آثار اخیر پولاک در لیورپول برگزار می‌شود.

نقاشی

به گزارش مهر به نقل از آرت دیلی، تابستان امسال گالری تیت لیورپول قصد دارد، میزبان اولین نمایشگاه بررسی آخرین آثار جکسون پولاک که بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ کشیده شده‌اند، باشد.

جکسون پولاک یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین هنرمندان آمریکایی قرن بیستم است که آثارش سهم به سزایی در هنر انتزاعی دارد. پولاک از پیشگامان سبک نقاشی کنشی (action art) است که در آن بوم بر کف اتاق گذاشته می‌شود و با پاشیدن و چکاندن رنگ و ضربه های سریع قلم مو این نقاشی ها خلق می‌شوند.

 این نمایشگاه با عنوان «جکسون پولاک: نقاط کور» به بررسی آخرین بخش از فعالیت های هنری پولاک که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، نیز می پردازد. در این نمایشگاه مجموعه ای از کارهای پولاک از زمانی که هنوز هنرمند مشهوری نبود تا زمانی که به اوج شهرتش رسید، به نمایش در خواهد آمد.

نمایش آثار برجسته پولاک به همراه مجموعه ای از طرح ها، چاپ ها و مجسمه های وی که تا کنون دیده نشده اند، فرصت خوبی برای درک بیشتر این هنرمند برجسته فراهم خواهد کرد.

از زمان برگزاری نمایشگاه آثار پولاک در موسسه هنر معاصر در سال ۱۹۸۰، این اولین باری است که مجموعه کارهای او به این شکل در معرض دید عموم قرار می گیرد. جکسون پولاک در سال ۱۹۱۲ در وایومینگ به دنیا آمد و در سال۱۹۵۶ در سن ۴۴ سالگی حین رانندگی در حالت مستی تصادف کرد و از دنیا رفت.

این نمایشگاه که با همکاری «بنیاد پولاک کرانسر» و «موزه هنر دالاس» برگزار می شود، از ۱۵ نوامبر ۲۰۱۵ تا ۲۰ مارس ۲۰۱۶ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

کد خبر 299806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha