همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: مشارکت وزارت آموزش و پرورش در اعزام راهیان نور دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ از تمامی سال های قبل بیشتر و کاملتر بود.

 علی فضلی

به گزارش ایرنا از سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی در آیین هماهنگی اردوهای راهیان نور دانش آموزی که در ساختمان علاقمندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جنگ نرم، شبیخون فرهنگی دشمن و نیاز به اینکه جوان ها با ارزشهای دفاع مقدس آشنا شوند، باید از ظرفیت های مناطق عملیاتی و جنگی در کشور برای کارهای فرهنگی بخصوص اردوهای راهیان نور استفاده کنیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیاری از افرادی که در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند توانسته اند خود و خانواده هایشان را متحول کنند بنابراین لازم است تا در زمینه بخش فرهنگی این کار را غنای بیشتری ببخشیم.

وی یادآور شد: تکلیف ما در شرایط حاضر در جهت افزایش زمینه های سخت افزاری و فراهم کردن زمینه اسکان کاروانها است، البته خوشبختانه به یاری خداوند تعدادی اردوگاه و زائرسرا در مناطق عملیاتی برای اسکان کاروان ها اضافه شده است.

سردار فضلی توضیح داد: با نگاه دقیق و بلند وزیر آموزش و پرورش سال گذشته تحصیلی، مشارکت وزارت آموزش و پرورش در اعزام راهیان نور از تمامی سالها بیشتر و کامل تر بوده و این نشان دهنده نگاه بلند و رفیع مسوولان آموزش و پرورش است.

وی افزود: سال گذشته اردوهای راهیان نور بسیار کار ارزشمندی بود و بصورت منظم و منسجم و با افزایش مشارکت ها انجام شد. ظرفیت های زیادی در کشور برای برگزاری اردوهای راهیان نور داریم و امیدواریم با افزایش مشارکت ها در این زمینه بتوانیم کاری ارزشمند انجام دهیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: دفاع مقدس یک ارزش و یک فرهنگ در جامعه ما است و باید بتوانیم با روایتگری مناسب ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه افزایش دهیم.

اعزام قطعی راهیان نور از 11 مهر ماه

وی خاطرنشان کرد: بطور قطع بسته های فرهنگی اثر وضعی بیشتری نسبت به بسته های فیزیکی دارد و باید مشارکت را در این زمینه افزایش داد همچنین از هنرمندان در آموزش و پرورش و بسیج و سپاه می خواهیم که این موضوع را با جدیت دنبال کنند، امیدواریم سال آینده بتوانیم رقم اردوهای راهیان نور را به یک میلیون و 25هزار دانش آموز افزایش دهیم همچنین بتوانیم از فضای دریا یعنی اردوهای راهیان نور دریایی برای دانش آموزان نیز بهره مند شویم که البته طبق موافقت های صورت گرفته از 11 مهر ماه اعزام راهیان نور قطعی شده است.

فضلی ادامه داد: کار ارزیابی استانها بسیار مشکل است و نمی توان در این زمینه به راحتی امتیاز داد باید همه زمینه های فعالیت ها، مکانات و منابع استان ها در این ارزیابی ها مدنظر قرار گیرد.

افزایش ایمنی در اردوهای راهیان نور

وی افزود: سال گذشته با مدیریت هوشمندانه مدیران مدارس مشارکت هایی را در زمینه اردوهای راهیان نور دانش آموزی بین پنج هزار تا 100 هزار تومان داشتیم. همچنین مهمترین بخش کار، افزایش ایمنی در اردوهای راهیان نور است یعنی اردوهای راهیان نور در سال گذشته هیچگونه حادثه جدی ای نداشته. امیداریم با تصمیماتی که در زمینه های مختلف می گیریم عرصه را برای انجام فعالیت ها در اردوهای راهیان نور فراهم کنیم.

کد خبر 299797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha