سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

پسرجوانی که در کمتر از یک ماه، ۲ نفر را برسر موضوع پیش پا افتاده به قتل رسانده بود صبح دیروز در دادگاه کیفری به ۲ بار قصاص محکوم شد.

دادگاه

اين پسر جوان كه مهرداد نام دارد از بهمن‌ماه سال91 كه نخستين جنايت را رقم زد تحت تعقيب پليس قرار گرفت. او در يك درگيري كه به‌خاطر باند ضبط ماشين رخ داد جنايت آفريد و پس از آن فراري شد و درحالي‌كه پليس در جست‌وجوي وي بود، كمتر از يك‌ماه بعد يعني در اسفند‌ماه همان سال در درگيري دومين قتل را مرتكب شد و در نهايت خرداد92 به دام پليس پايتخت افتاد.

وي پيش از اين درشعبه 71دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و به 2بار قصاص محكوم شده بود اما قضات شعبه13 ديوان عالي كشور به‌خاطر اظهارات شاهد دومين جنايت كه در ابتدا مدعي شده بود قتل از سوي شخص ديگري رخ داده و در مرحله بعد گفته بود كه قتل از سوي مهرداد (عامل 2جنايت) صورت گرفته است، نقض شد و پرونده مجددا براي رسيدگي به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

صبح ديروز دومين جلسه محاكمه برگزار شد. در جلسه ديروز اولياي دم مقتولان خواستار قصاص متهم شدند و شاهد دومين جنايت در برابر قضات حاضر شد و اظهار كرد كه قتل از سوي مهرداد رخ داده و در آن زمان نام وي را فراموش كرده بود. به همين‌خاطر اسم شخص ديگري را به‌عنوان قاتل اعلام كرده بود.

متهم درحالي‌كه اشك مي‌ريخت درباره نخستين جنايت به قضات گفت: 23بهمن‌ماه92 مقتول را ديدم. پيش از اين، از مقتول و دوستش يك باند ضبط خودرو گرفته بودم و آنها براي گرفتن اين دستگاه بارها به در خانه من آمده و فحاشي كرده بودند. آن روز وقتي مقتول نزد من آمد با او درگير شدم و بعد از آن با چاقويي كه زير آستين لباسم مخفي كرده بودم به او چند ضربه زدم.

وي درخصوص دومين درگيري گفت: بعد از قتل به خانه دوستم رفتم و در آنجا مخفي شدم تا اينكه 9اسفند‌ماه وقتي با خودروي دوستم به خيابان رفته بوديم ناگهان او راننده پژويي را نشان داد و گفت از وي پول طلب دارد كه بعد از تعقيب آنها و درگيري دومين جنايت رخ داد و من اين بار نيز با چاقو سرنشين پژو را به قتل رساندم.

وي در ادامه از خانواده مقتولان طلب بخشش كرد و گفت: من به‌شدت پشيمانم و واقعا نمي‌خواستم دست به قتل بزنم. نخستين جنايت به‌خاطر خشم آني و دومين قتل به‌خاطر هواخواهي از دوستم رخ داد. در پايان، قضات دادگاه كيفري استان تهران به شور نشستند و اين پسر جوان را به 2بار قصاص محكوم كردند.

کد خبر 299711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha