مدیر تورهای خارجی آژانس مسافرتی خود را فردی بانفوذ در سفارتخانه‌های اروپایی معرفی می‌کرد و به بهانه تهیه ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن دست به کلاهبرداری میلیونی می‌زد.

متهم

راز كلاهبردار‌ي‌هاي اين مرد اوايل امسال و با شكايت يكي از مالباختگان در دادسراي ناحيه 6تهران فاش شد. شاكي گفت: براي تهيه ويزاي فرانسه به يكي از آژانس‌هاي مسافرتي در خيابان انقلاب رفتم. مدير تورهاي خارجي كه علي نام داشت مي‌گفت كه تهيه ويزا چند ماهي طول مي‌كشد اما او با نفوذ و آشناياني كه در سفارتخانه‌هاي اروپايي دارد مي‌تواند ظرف مدت كوتاهي برايم ويزا بگيرد.

من هم قبول كردم و در ادامه 28ميليون تومان به حساب‌هايي كه گفته بود واريز كردم اما خبري از ويزا نشد. هربار كه نزد علي مي‌رفتم او مدعي بود كه در حال پيگيري است و به‌زودي مقدمات سفرم فراهم مي‌شود اما چند روز پيش كه به آژانس مسافرتي رفته بودم ديگر خبري از او نبود.

همكارانش گفتند كه علي ديگر هيچ مسئوليتي در آژانس ندارد و از آنجا رفته است. آنجا بود كه فهميدم اين مرد به بهانه تهيه ويزا نه‌تنها از من بلكه از افراد ديگري هم كلاهبرداري كرده است.با شكايت اين مرد و بقيه افرادي كه در دام علي گرفتار شده بودند، پرونده دراختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات براي دستگيري مرد كلاهبردار شروع شد.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه علي به همه طعمه‌هايش وعده تهيه ويزاي كشورهاي اروپايي در كوتاه‌ترين زمان ممكن را داده و سپس از آنها كلاهبرداري كرده بود.كارآگاهان در ادامه به بررسي شماره‌ حساب‌هايي پرداختند كه مرد كلاهبردار براي دريافت پول تهيه ويزا و بليت دراختيار طعمه‌هايش قرار داده بود. هرچند شماره حساب‌ها متعلق به افراد مختلف بودند اما در ادامه مشخص شد كه همه اين افراد از آشنايان نزديك فردي به نام علي، 28ساله هستند و اين مرد بدون اطلاع آنها و با سوءاستفاده از مدارك شناسايي‌شان اقدام به افتتاح حساب براي اجراي نقشه كلاهبرداري‌هايش كرده است.

كارآگاهان كه خود را در برابر كلاهبرداري كاملا حرفه‌اي مي‌ديدند متوجه شدند كه متهم تحت تعقيب پيش از اين نيز به‌عنوان مدير تورهاي خارجي در آژانس مسافرتي ديگري مشغول به‌كار شده و از مسافران اروپا كلاهبرداري كرده است. از سوي ديگر مشخص شد كه اين مرد از مجرمان سابقه‌دار و تحت تعقيب دستگاه قضايي است كه از سوي شعبه‌1015 دادگاه عمومي و جزايي نيز به جرم كلاهبرداري با همين شگرد به حبس محكوم شده است.

در چنين شرايطي، تحقيقات براي شناسايي مخفيگاه علي وارد مرحله‌اي تازه شد و كارآگاهان كه حدس مي‌زدند او به آژانس مسافرتي ديگري رفته تا به كلاهبرداري‌هايش ادامه دهد، به جست‌وجوهاي تخصصي پرداختند. در اين ميان مشخص شد كه متهم به‌تازگي در يك آژانس مسافرتي در مركز تهران مشغول به‌كار شده و به اين ترتيب پيش از اينكه وي بتواند نقشه‌هاي شومش را دوباره عملي كند، مأموران او را دستگير كردند.

مرد جوان پس از انتقال به اداره آگاهي به كلاهبرداري از مالباختگان اعتراف كرد و گفت: چون مدت زمان لازم براي گرفتن ويزاي كشورهاي اروپايي چند‌ماه است و من مي‌دانستم كه مشتريانمان حوصله انتظار ندارند، مدعي مي‌شدم كه مي‌توانم در مدت كوتاهي برايشان ويزا بگيرم و آنها نيز به‌راحتي فريبم را مي‌خوردند و پول بليت و ويزا را به حسابي كه مي‌گفتم واريز مي‌كردند.
سرهنگ صفدر جانپرور، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم، براي او قرار بازداشت موقت صادر شده و وي براي ادامه تحقيقات دراختيار كارآگاهان پايگاه سوم آگاهي قرارگرفته‌است.

کد خبر 299708

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha