همشهری آنلاین: فستیوال تئاتر تابستانی گلاسکو در کشور اسکاتلند همه ساله میزبان نمایش‌هایی از آثار ویلیام شکسپیر است که در فضاهای باز برای مخاطبان اجرا می‌شوند.

نمایش

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، همه ساله تمامی نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر که قابلیت اجرا در فضای باز را با توجه به شرایط جوی کشور اسکاتلند دارند، در قالب فستیوال تئاتر تابستانی گلاسکو در باغ‌ها و فضاهای سبز در نظر گرفته شده، اجرا می‌شوند.

اولین دوره فستیوال تئاتر تابستانی گلاسکو با میزبانی ۵۰ اثر و با حضور ۷۰ هزار مخاطب برگزار شد. برگزارکنندگان این فستیوال در تلاش هستند تا این رویداد را در اروپا و آمریکای شمالی توسعه دهند و در شهرهای نیویورک، لندن، شیکاگو، ونکوور، پاریس، هلسینکی، سانفرانسیسکو و مونتانا نیز برگزار کنند.

فستیوال تئاتر تابستانه گلاسکو

 «هیاهویی برای هیچ»

در دوره‌های مختلف فستیوال تئاتر تابستانی گلاسکو، در کنار آثار شرکت کننده چند اثر تولید شده حرفه‌ای نیز حضور دارند که در دوره اخیر که دوره پانزدهم است، این فستیوال میزبان نمایش‌های «رویای نیمه‌شب تابستان»، «تاجر ونیزی» و «ریچارد دوم» است.

فستیوال تئاتر تابستانه گلاسکو

 «تلاش بیهوده عشق»

فستیوال تئاتر تابستانی گلاسکو در دوره اخیر با اجرای نمایش «تلاش بیهوده عشق» در فضایی سبز به پایان می‌رسد. این نمایش در ۴ لوکیشن مختلف از یک باغ اجرا می‌شود.

کد خبر 299707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha