مدت‌هاست که کشتی‌های ناوگان آزادی ۳ در تلاش برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با شکستن محاصره این منطقه هستند اما مقام‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته نگذاشتند این کشتی‌ها به فاصله‌ای نزدیک‌تر از ۱۸۵کیلومتری از ساحل غزه برسند و اقدام به حمله و توقیف یکی از این کشتی‌ها در آب‌های آزاد کردند.

خبر کاریکاتور

نظاميان رژيم صهيونيستي روز گذشته به وسيله بالگرد در آب‌هاي بين‌المللي وارد كشتي سوئدي ماريان شدند و با تهديد فعالان حقوق بشر حاضر در اين كشتي، مشغول به بازرسي آن شدند. بلافاصله پس از اين حمله ارتباط با سرنشينان اين كشتي قطع شد. يكي از سخنگوهاي ناوگان آزادي 3 در گفت‌وگو با شبكه الجزيره تأكيد كرد كه نيروهاي رژيم صهيونيستي يك‌بار ديگر مانند دزدان دريايي به يك كشتي در آب‌هاي بين‌المللي حمله كرده‌اند.

توقيف اين كشتي در حالي صورت گرفت كه كشتي ماريان هنوز 185كيلومتر با غزه فاصله داشت اما با وجود قرار داشتن در آب‌هاي بين‌المللي مقام‌هاي رژيم صهيونيستي مدعي شده‌اند كه مجوز توقيف كشتي‌هاي ناوگان آزادي 3 را از شوراي امنيت سازمان ملل متحد داشته‌اند. كشتي ماريان به‌عنوان يكي از 3 كشتي ناوگان آزادي روز پنجشنبه از بندر كرت يونان براي شكستن محاصره غزه راهي اين منطقه شد.

مقام‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام كرده‌اند كه اين كشتي تحت‌كنترل نيروهاي نظامي اين رژيم به بندر اشدود منتقل شده است. همچنين با تهديد نيروهاي رژيم صهيونيستي 2‌كشتي ديگر اين ناوگان مجبور به بازگشت از مسيرشان شده‌اند. در كشتي سوئدي ماريان فعالان حقوق بشري از كشورهاي مختلف ازجمله منصف مرزوقي، رئيس‌جمهور سابق تونس و باسل غطاس، نماينده عرب پارلمان رژيم صهيونيستي حضور دارند. رامي عبدو، سخنگوي كمپين اروپايي شكستن نوار غزه خواستار مداخله فوري براي تضمين سلامتي افراد حاضر در اين كشتي شده است. بنيامين نتانياهو، شخصا دستور توقيف اين كشتي را روز گذشته صادر و به‌دنبال آن از عمليات نيروهاي نظامي اين رژيم تقدير كرد.

کد خبر 299589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha