یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: جشن شکوفه‌ها امسال با حضور بیش از یک میلیون کلاس اولی‌ ۳۱ شهریور ماه در مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی در این باره به همشهری گفت: دانش‌آموزان سایر پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی از اول مهر سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

ابوالقاسم جامه بزرگ افزود: نوآموزان در روز جشن شکوفه‌ها به همراه والدین در مدرسه و کلاس حضور می‌یابند و در برنامه‌های ویژه‌ای که برای این روز در نظر گرفته شده شرکت می‌کنند. وی اظهار داشت: نوآموزان پایه اول ابتدایی در روز جشن شکوفه‌ها با لباس مورد علاقه خود به مدرسه می‌روند.

جامه بزرگ با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید(۸۶ - ۸۷) بیش از 5 میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد گفت: حدود 340 هزار معلم امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی را برعهده خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری جشن شکوفه‌ها را آشنایی نوآموزان با فضا و محیط مدرسه  عنوان کرد و افزود: معلمان در این روز به بیان قصه و داستان می‌پردازند تا نوآموزان خاطره خوشی از نخستین روز مدرسه داشته باشند.

اجرای نرمش صبحگاهی در مدارس تهران

همچنین کارشناس مسئول تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نیز از اجرای طرح نرمش صبحگاهی برای دومین سال در مدارس دوره ابتدایی در مناطق نوزده گانه شهر تهران خبر داد.

حسین قاسمی گفت: اجرای نرمش صبحگاهی به دلیل نیاز جسمی دانش‌آموزان به تحرک روزانه در سال گذشته، با تهیه لوح فشرده آموزشی آغاز شد و روزانه دانش‌آموزان، 8 دقیقه از نرمش صبحگاهی برخوردار شدند.

کد خبر 29928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز