همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در مورد تمدید تحریم‌های مقامات روسیه تا پایان ژانویه ۲۰۱۶ موافقت کردند.

 اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی روسیه را تمدید کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از لوکزامبورگ، یک سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد: ' اتحادیه تحریم های اقتصادی علیه روسیه را تا 30 ژانویه 2016(بهمن 1394) و به امید اجرای کامل مفاد توافقنامه مینسک تمدید کرد.'

برکناری ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین اوکراین در فوریه 2014 (بهمن 1392) به دلیل مخالفت با امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، تبعات گسترده ای را از جمله الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، تحریم های متقابل مسکو و بروکسل و واشنگتن و تنش در شرق اوکراین در برداشت.

این گزارش افزود، تحریم های متقابل روسیه و بروکسل - واشنگتن علیه یکدیگر پیامدهای منفی از جمله مجادله روسیه و کی یف بر سر قیمت گاز و خسارات مالی فراوان برای هر یک از طرفین در بر داشته است.'

برخی کشورهای اروپایی ضمن بی تاثیر خواندن تحریم های غرب علیه روسیه ، اعتراف کرده اند این تحریم ها تاثیر منفی بر اقتصاد اروپا گذاشته است.

به گزارش ایرنا، نشریه آلمانی 'دی ولت' به تازگی با استناد به نتایج یک تحقیقات جدید اعلام کرد تحریم تجاری روسیه در مجموعه 100 میلیارد یورو به اقتصاد اروپا زیان وارد خواهد کرد و باعث به خطر افتادن حدود دو میلیون فرصت شغلی در میان کشورهای عضو این اتحادیه خواهد شد.

روسیه: تحریم های اتحادیه اروپا غیرقانونی است

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت: 'روسیه تحریم های غرب را بی اساس و غیرقانونی می داند.'

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، در پی تمدید تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه تا آخر ژانویه 2016 در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ، پسکوف در جمع خبرنگاران افزود:' رویکرد ما در مورد تحریم ها معامله به مثل است. '

بر اساس این گزارش، مقامات روسیه گفته اند مسکو نیز به احتمال زیاد تحریم مواد غذایی علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تمدید می کند.

تحریم های متقابل روسیه و بروکسل - واشنگتن علیه یکدیگر پیامدهای منفی از جمله مجادله روسیه و کی یف بر سر قیمت گاز و خسارات مالی فراوان برای هر یک از طرفین در بر داشته است.

کد خبر 298854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha