همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش از آمار بالای دختران بازمانده از تحصیل خبر داد .

مهناز احمدی

مهناز احمدی در گفتگو با مهر درباره آمار دختران بازمازنده از تحصیل، اظهار کرد: آمار این افراد بالا است. به دلیل مشکلات فرهنگی، اقتصادی بخشی از خانواده‌ها اجازه تحصیل به دختران خود را نمی‌دهند و برخی دیگر به دختران به عنوان نیروی کار نگاه می‌کنند و آنان را از ادامه تحصیل محروم می‌کنند.

وی تصریح کرد: در برخی از مناطق و شهرهای مرزی به دلیل نبود امکانات تحصیلی و مدرسه خانواده‌ها شرایط مناسبی نمی‌بینند که اجازه تحصیل به فرزندان خود بدهند و همه مشکلات دست به هم می‌دهد تا باعث شود تعدادی از دختران از تحصیل بازمانند.

احمدی بیان کرد: دولت و وزارت آموزش و پرورش تلاش دارند تا خانه به خانه دختران بازمانده از تحصیل را شناسایی کنند و با تعامل، گفتگو و ارتباط با خانواده آنان را راضی کنند تا زمینه تحصیل برای این درصد از دانش آموزان فراهم شود.

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در خصوص استان‌هایی که بیشترین آمار دختران بازمانده از تحصیل را دارند، بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، هرمزگان و خوزستان آمار بالایی را دارند و در برخی از مناطق غربی به دلیل صعب العبور بودن و دسترسی سخت برخی از دانش آموزان از تحصیل باز می‌مانند.

کد خبر 298504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha