همشهری آنلاین: هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه گزارش موسیقی با پرونده‌ای درباره همایون شجریان بر پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین گزارش موسیقی که به سردبیری سروش ریاضی منتشر می‌شود عنوان پرونده همایون شجریان را  با موضوع  "مروری بر آثار مستقل همایون شجریان"  انتخاب کرده است که در همین راستا ضمن بررسی تمامی آثار این خواننده جوان برای نخستین بار با محمدجواد ضرابیان، آهنگساز سه آلبوم "نسیم وصل"، "با ستاره ها"، "شوق دوست"، و همچنین اردشیر کامکار، آهنگساز آلبوم "ناشکیبا" و در ادامه شهرام ناظری و مسعود شعاری گفت وگوهای درخور توجه ای انجام شده است.

در کنار پرونده اصلی در پی احوالات، گفت وگو با استاد محمد موسوی و قاسم رفعتی خواننده سنتی را می خوانید. همچنین در پیوند با موسیقی، گفت و گوی کوتاه با آهنگساز و نوازنده جوان، پویا نیکپور صورت گرفته است.

در ادامه به مناسبت شصتمین سال تولد استاد پرویز مشکاتیان، به برخی نقل قولهایی از آن زنده یاد اشاره شده است.

آسیب شناسی این شماره از گزارش موسیقی به موضوع "جایگاه آهنگسازان ایرانی در رپرتوار اجرایی ارکستر سمفونیک ایران" و پیرو آن به طرح دیدگاه برخی اهالی موسیقی نیز پرداخته شده است.

"احسان عبدی پور" نوازنده جوان سُرنا اهل لرستان که طی این سالها در محافل هنری داخل و خارج از کشور خوب درخشیده، عنوان چهره ماه این شماره مجله گزارش موسیقی بوده که با وی گفت وگویی صورت گرفته است.

 معرفی و نقد و بررسی آلبوم های موسیقی این شماره از گزارش موسیقی، طی گپ و گفتی میان هوشنگ فراهانی و محمدامین اکبرپور به بهانه انتشار آلبوم دونوازی تار و تنبک "سینه مشروح" (یادواره مرتضی نی داوود) به سبک شناسی تارنوازی قدما پرداخته شده و همچنین در ادامه معرفی آلبوم های جدید، گفت و گویی با "رضا افشار" برای انتشار آلبوم موسیقی بدون کلام "من کی هستم؟" در ژانر راک صورت گرفته است.

"رویای یک استکان چای" نیز عنوان آلبوم دیگری بوده که به نقد و بررسی و گفت وگو با خالق آن پرداخته شده است. خسرو جعفرزاده در جوابیه خود به بهرنگ نیک آئین منتقد کتاب "موسیقی ایرانی" شناسی در شماره گذشته این نشریه به نقد طرح دیدگاه های وی می پردازد.

 گزارش موسیقی در این شماره بطور گذرا به موسیقی خراسان اشاراتی داشته و در بخش موسیقی شناسی مردمی تاملی بر ماهیت و ابعاد موسیقی خیابانی و همچنین نگاهی به ترانه های شالیزار صورت گرفته است. کلیاتی درباب گونه موسیقی کلاسیک، موسیقی امبینت، و کلیاتی درباب موسیقی محلی موضوعات سبک شناسی این شماره گزارش موسیقی بوده و در بخش موسیقی ملل، به موسیقی در هند اشاره شده است.

دانستنیهای این دوره گزارش موسیقی موضوعاتی همچون "امواج مغزی و موسیقی" و "هفت تکنیک برای غلبه بر ترس از صحنه" می باشند. در ادامه، "آیا ردیف عبدالله دوامی نیازهای یک خواننده را برطرف می کند؟" و "نقش زنان در هنر و موسیقی ایران زمین" یادداشت های منتخب خوانندگان محترم نشریه گزارش می باشد.

شماره 74 ماهنامه خبری – تحلیلی گزارش موسیقی در 72 صفحه و مبلغ 6000 تومان در فروشگاه های محصولات فرهنگی و برخی کیوسکهای مطبوعاتی قابل تهیه می باشد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با روابط عمومی گزارش موسیقی تماس بگیرند.

کد خبر 297013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha