همشهری آنلاین: نوزادان و کودکانی که هنوز توانایی تکلم را به دست نیاورده‌اند می‌توانند مواد دارویی که برای التیام درد،‌اضطراب و افسردگی به آنها نیاز دارند را از طریق تنفس به دست آورند.

نوزاد

براساس گزارش تلگراف، يك متخصص درمان حيوانات معتقد است حيوانات در زماني كه دچار اختلال فيزيكي يا رواني خاصي مي‌شوند، به دنبال داروهاي گياهي متناسب با آن اختلال مي‌گردند تا مشكل ايجاد شده را برطرف سازند. به گفته كارولين اينگراهام حتي كرم‌هاي ابريشم نيز زماني كه دچار آفت مي‌شوند، رژيم غذايي خود را تغيير داده و ميزان مصرف نوعي گياه به نام هلموك يا شوكران را افزايش مي‌دهند.

اينگراهام به سرعت دريافت فرزندانش نيز قاعده‌اي مشابه را براي رفع بيماري‌هاي خود اجرا مي‌كنند. به گفته وي كودكاني كه توانايي صحبت كردن ندارند از قدرت بويايي خود براي التيام دردهايشان استفاده مي‌كنند. از اين رو پيش از آنكه قدرت تكلم در كودكان شكل بگيرد حس بويايي به آنها در جذب مواد مورد نياز بدنشان كمك مي‌كند.

به گفته وي درصورتي كه روغن‌هاي التيام‌بخش را روي دستمالي ريخته و در كنار بالش نوزادان قرار دهيد، متوجه خواهيد شد كه كودك تا زماني كه به آن نياز دارد آن را استشمام كرده و سپس رويش را از دستمال برمي‌گرداند.

وي كه بنيانگذار آكادمي داروسازي باغ‌وحشي است در رفع بحران‌هاي رفتاري در حيوانات تخصص داردمعتقد است هيچ حيواني نمي‌خواهد ناخوش يا مضطرب باشد، از اين رو حيوانات در انتخاب آنچه برايشان مفيد است تخصص بالايي دارند. به گفته وي حيوانات در بند يا اهلي كه امكان گشت و گذار و يافتن گياهان دارويي مورد نيازشان را ندارند، خود را با انواع خاصي از مواد وفق مي‌دهند براي مثال اسب‌هاي اهلي براي درمان اضطراب جدايي خود بهار نارنج مي‌خورند و اسب‌هاي آزاد براي درمان درد از گياه چاي كوهي استفاده مي‌كنند.

کد خبر 296656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha