مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عربستان به عنوان یکی از بزرگترین میزبانان زائران مسلمان، به یکی از سود‌آورترین مناطق برای هتلداران تبدیل شده‌است و همین ویژگی باعث شده یک گروه معماری تصمیم به بنای بزرگترین هتل جهان را در این کشور بگیرد.

بزرگترین هتل جهان

براساس گزارش گيزمگ، شهر مكه در فصل حج پذيراي حدود دو ميليون زائر است اما در فصول ديگر سال بيش از 20 ميليون نفر از اين شهر بازديد مي‌كنند. درآمد سالانه توريسم در شهر مكه در حدود 6 ميليارد پوند برآورد شده‌است.

هتل

گروه معماري الهندسه قصد دارد به منظور بهره‌برداري از قابليت‌هاي توريست‌پذيري اين شهر،  هتل ابرج كوداي را تا سال 2017 در مكه بنا كند. اين شركت هنوز جزئيات دقيقي از پروژه بناي اين هتل اعلام نكرده‌است اما آنچه مشخص است، اين است كه هتل در محله منافيه در مكه بنا خواهد‌شد و از 12 برج و چهار سكوي فرود هلي‌كوپتر برخوردار خواهد‌بود.

مجموع فضاي كاربردي اين بنا 1.4 ميليون متر مربع بوده و قرار است به هتلي پنج‌ستاره تبديل شود كه از محوطه تجاري وسيعي مملو از فروشگاه‌هاي مختلف برخوردار خواهد‌بود.

منطقه هتل از طريق چند خيابان اصلي قابل دسترسي است و محوطه پاركينگ هتل نيز به دليل سطح سفره‌هاي آب، بالاتر از سطح زمين خواهد‌بود.

براساس گزارش‌هاي موجود اين هتل45 طبقه 10 هزار اتاق و 70 رستوران خواهد‌داشت و پنج طبقه آن به صورت ويژه در اختيار خانواده پادشاه عربستان قرار خواهد‌گرفت. هزينه بناي اين هتل بزرگ 3.5 ميليارد دلار تخمين زده شده‌است و انتظار مي‌رود بناي آن تا پايان سال 2017 به پايان برسد.

کد خبر 296651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha