معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که برای شرکت در یکصدمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی به کرواسی سفر کرده است در دیدار با طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی گفت: ایران برای گسترش فعالیت‌های گردشگری به‌ویژه جذب گردشگران خارجی خواستار اختصاص امکانات بیشتر از سوی سازمان جهانی جهانگردی و پشتیبانی از برنامه‌هاست.

تخت جمشید

 به گزارش سازمان ميراث فرهنگي، طالب ريفاعي دبير كل سازمان جهاني جهانگردي نيز براي حمايت از برنامه‌هاي ايران و اختصاص امكانات آموزشي و پژوهشي در راستاي توانمندسازي برنامه‌هاي اعلام شده ايران در برنامه ششم توسعه كشور اعلام آمادگي كرد. براساس اين خبر آثار و عوارض تحركات گروه‌هاي افراطي و خشونت‌طلب در منطقه به‌خصوص داعش و تأثير آن بر فعاليت گردشگري كشورهاي منطقه در اين ديدار مورد بحث قرار گرفت و دبيركل سازمان جهاني جهانگردي نيز ضمن محكوم كردن تخريب آثار باستاني توسط داعش، براي همكاري با يونسكو و سازمان كنفرانس اسلامي با هدف حفاظت از ميراث جهاني اعلام آمادگي كرد. نشست شوراي اجرايي سازمان جهاني جهانگردي توسط سازمان ملل سازماندهي شده است. مسعود سلطاني فر همچنين در ديدار با رئيس پارلمان كرواسي، فعالان صنعت گردشگري كرواسي را به سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران دعوت كرد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي در ديدار با يوسپ لكو رئيس پارلمان كرواسي در محل پارلمان آن كشور گفت: ظرفيت‌هاي اقتصادي، تجاري و فرهنگي بين 2كشور ايران و كرواسي بسيار بيش از چيزي است كه در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته و اكنون زمان مناسبي است كه حجم روابط اقتصادي و گردشگري 2كشور در سطح بالا ارتقا يابد. سلطاني‌فر با اشاره به برنامه‌ريزي صورت گرفته در ايران براي جذب 20ميليون گردشگر تا سال2025 ميلادي، از فعالان گردشگري كرواسي دعوت كرد تا به‌منظور سرمايه‌گذاري در اين حوزه به‌ويژه در ساخت هتل و اقامتگاه گردشگري مشاركت كنند.

کد خبر 296594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha