همشهری آنلاین: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن سخنرانی در افتتاحیه اجلاس WSIS ۲۰۱۵ در محل اجلاس در ژنو، مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص جامعه اطلاعاتی را تشریح کرد.

سخنرانی دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود واعظی در صحن اصلی اجلاس فروم WSIS 2015 که از 25 ماه مه ۲۰۱۵ با شعار «نوآوری مشارکتی: توانمندسازی سازمان‏‌های ICT برای توسعه پایدار» در ژنو سوئیس آغاز بکار کرده است، به سخنرانی پرداخت.

واعظی در این سخنرانی ضمن تشریح اهمیت جامعه اطلاعاتی مردم‌محور و توسعه‌محور، گفت: جامعه اطلاعاتی مردم‌محور و توسعه‌محور می‌تواند در دستیابی به اهداف توسعه به کشورها کمک کند.

وی افزود: امروز دنیا با چالش‌های جدی و جدیدی روبروست که برخی از این چالش‌ها را می‌توان با استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات حل و فصل کرد.

وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان با اشاره به اینکه دنیا به اقتصاد مبتنی بر نوآوری روی آورده است، گفت: لازم است برای تشویق و تسهیل نوآوری‌های فناورانه، گام‌های بلندی برداریم. این موضوع ما را در رسیدن به اهداف توسعه پایدار و جامعه اطلاعات‌محور در همه جوانب و ساخت دنیایی بهتر کمک می‌کند.

واعظی با ابراز نگرانی از شکاف دیجیتالی بین کشورهای در حال توسعه با کشورهای توسعه یافته، گفت: برای کاهش این شکاف باید ICT و خدمات آن در دسترس همگان باشد.

وی افزود: حمایت از تلاش‌های ملی در کشورهای در حال توسعه در زمینه کاهش شکاف دیجیتال از طریق ایجاد، توسعه و تقویت ظرفیت‌ها برای تضمین حضور آنها در تمامی‌ زمینه‌های جامعه اطلاعاتي جهانی باشد.

وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورمان در ادامه با اشاره به موضوع حاکمیت و راهبری اینترنت گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع حاکمیت اینترنت را مهم‌ترین بخش از جامعه اطلاعاتي می‌داند و معتقد است باید بر اساس بیانیه ژنو در رابطه با آن عمل شود که مطابق آن، تمامی‌ دولت‌ها باید نقش و مسئولیت برابر در مسایل سیاست‌گذاری بین‌المللی مرتبط با اینترنت داشته باشند.

واعظی در پایان با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از نخبگان و فعالان بخش خصوصی در تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات در ایران را سرعت دادیم چراکه شبکه ملی اطلاعات می‌تواند ضمن دسترسی راحت‌تر و با سرعت و کیفیت بیشتر کاربران، منجر به گسترش تولید محتوای بومی شود.

وی افزود: ايران سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های بخش خصوصی در پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات ایران را مورد حمایت قرار داده و از آن استقبال می‌کنیم.

«فروم ۲۰۱۵ وسیس» از 25 تا 29 ماه مه ۲۰۱۵ تحت عنوان «نوآوری با یکدیگر، توانمندسازی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه پایدار» در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این مجمع بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» است.

کد خبر 296459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha