همشهری آنلاین: پیکرهای سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صومعه‌سرا فردا (پنجشنبه) تشییع خواهند شد.

شهید

سرهنگ کیا عاشوری - فرمانده سپاه صومعه‌سرا - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: پیکر پاک و مطهر سه شهید گمنام، فردا پنجشنبه - هفتم خرداد - ماه ساعت 10 صبح با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا از مقابل سپاه پاسداران صومعه‌سرا تشییع و در بوستان ابریشم این شهرستان آرام خواهند گرفت.

قرار است مراسم وداع با پیکر شهدا، چهارشنبه - ششم خرداد - بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سردار عبدالله‌پور و حضور مردم شهیدپرور در مصلای نمازجمعه این شهرستان برگزار شود.

عاشوری خاطرنشان کرد: سه شهید گمنام 22 ،24 و 25 ساله هستند و پیکرهایشان در منطقه عملیاتی شلمچه کاوش شده است.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان توضیح داد: برگزاری یادواره‌ها و تشییع پیکر شهدا سبب می‌شود نسل سوم و چهارم انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت را از نزدیک لمس و درک کنند. فرهنگ جهاد و شهادت شهدا مُهر عزت و افتخار بر پیشانی ملت ایران است. در نظام بین‌الملل جایگاه کشورها براساس قدرت و برتری شناخته می‌شود و شهدا با ایثار و فداکاری‌های خود منشا قدرت مادی و بویژه قدرت معنوی کشور هستند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: برگ برگ صفحات زندگی شهدا می‌تواند برای همگان بالاخص نسل جوان الگو باشد و برای دستیابی به موفقیت و سعادتمندی باید با آرمان‌ها و اهداف شهدا آشنا شد و آنها را سرلوحه زندگی قرار داد.همانگونه که شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس توانستند بر جوانان نسل دهه شصت اثرگذار باشند، حضورشان می‌تواند بر نسل جدید جامعه که مورد هجمه‌های ویرانگر دشمنان قرار دارد، موثر واقع شود، چرا که شهدا بدون واسطه با خدا و ائمه اطهار(ع) ارتباط دارند.

کد خبر 296450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha