چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: برادوی در فصل ۱۵-۲۰۱۴ با جذب بیش از ۱۳ میلیون تماشاگر و جذب ۱.۳۷ میلیارد دلار، رکورد شکسته است.

تئاتر برادوی

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جذب ۱۳.۱ میلیون تماشاگر یک دستاورد مهم برای صنعت تئاتر برادوی است. این در حالی است که در گذشته هرگز آمار تماشاگران برادوی به مرز ۱۳ میلیون نرسیده بود و بیشترین آمار تماشاگران مربوط به فصل ۱۱-۲۰۱۰ با ۱۲.۵۳ میلیون بود. در ضمن این آمار در ۵۳ هفته به دست آمد در حالی که آمار امسال مربوط به ۵۲ هفته است. در مرتبه بعدی در فصل نمایشی ۵۲ هفته ای ۱۲-۲۰۱۱ برادوی ۱۲.۳۳ میلیون تماشاگر داشت که از فصل قبلی با ۱۲.۲۱ میلیون بالاتر بود. اما در فصل ۱۳-۲۰۱۲ آمار ۱۱.۵۷ آمار امیدوارکننده‌ای نبود.

در عین حال فروش یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۱۸۲ دلار در باکس آفیس برادوی نیز رکورد جدید است. گرچه این آمار به دلیل افزایش قیمت بلیت‌ها هم بالا رفته است. در هر حال فروش برادوی در مقایسه با فصل پیش که ۱.۲۷ میلیارد دلار بود، با رشدی ۷.۶ درصدی روبه رو شده است.

در آمار فصل جدید برادوی، یک رکورد دیگر هم شکسته شد که مربوط به تعداد نمایش‌هایی است که روی صحنه رفته است. اجرای ۱۶۲۶ نمایش تاکنون سابقه نداشته است و بالاترین آمار نمایش مربوط به فصل ۱۱-۲۰۱۰ با اجرای ۱۵۸۸ نمایش بوده است.

در عین حال نمایش «شاه شیر» با فروش ۱۰۱.۹ میلیون دلار، در حالی که چند سال است روی صحنه است، پرفروش‌ترین نمایش سال هم شد. دیگر پرفروش‌های سال شامل «شریر» با ۹۱.۷ میلیون و «کتاب مورمون» با ۸۴.۲ میلیون دلار فروش بوده‌اند.

برادوی در سال‌های اخیر از نمایش‌های موزیکال سود قابل توجهی کسب کرده که «شبح اپرا» با فروش ۴۷.۷ میلیون دلار، «پسران جرسی» با ۴۱ میلیون دلار، «ماما میا» با فروش ۳۵.۶ میلیون دلار و «شیکاگو » با فروش ۲۸.۹ میلیون دلار از جمله آنها در این فصل بوده‌اند. در فصل پیش «علاء‌الدین» با فروش ۷۵.۹ میلیون دلار و «زیبا» با فروش ۶۱.۴ میلیون دلار در راس قرار داشتند.

بهار امسال نمایش‌هایی چون «یک آمریکایی در پاریس» با فروش ۱۱.۲ میلیون دلار ، «در جستجوی ناکجاآباد» با فروش ۱۰.۱ میلیون دلار «شاه و من» با فروش ۹.۴ میلیون دلار و «چیزی فاسد» با فروش ۶.۶ میلیون دلار نیز درخشیدند و همه امید به پشت سر گذاشتن تابستانی موفق دارند.

حضور چهره‌های مشهور سینمایی نیز به برادوی کمک کرده است. در این باکس آفیس نمی‌توان از اجراهایی چون «ماهی در تاریکی» با بازی لری دیوید با فروش ۱۸.۵ میلیون، «مخاطب» با بازی هلن میرن با فروش ۱۶.۱ میلیون، «مرد فیلی» با بازی بردلی کوپر با فروش ۱۴.۷ میلیون، و «رود» با بازی هیو جکمن با فروش ۱۰.۸ میلیون دلار غفلت کرد.

فصل امسال برادوی شامل ۵۲ هفته از ۲۶ ماه می ۲۰۱۴ تا ۲۴ ماه می ۲۰۱۵ را دربرگرفته است. نقطه پایان امسال تعطیلات آخر هفته روز یادبود بود که به تنهایی از ۳۳ نمایش در برادوی فروشی ۲۹.۳ میلیون دلاری کسب شد.

کد خبر 296439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha