سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

۲ زورگیر خشن به سبک فیلم‌های هالیوودی، سریالی از جرائم را رقم زدند و در نهایت با گروگان‌گرفتن راننده پراید از محاصره مردم گریختند.

متهمان

تصوير ضبط‌شده از دزدان در دوربين‌هاي مداربسته تنها سرنخ پليس براي دستگيري اين 2 تبهكار فراري است. 21ارديبهشت‌ماه، دو پسر جوان در ميدان آزادي تهران سوار يك خودروي پژو 405 شدند و از راننده خواستند كه آنها را به قزوين ببرد. كرايه‌اي كه آنها پيشنهاد كرده بودند وسوسه‌كننده بود و با موافقت راننده هر دو سوار ماشين شدند و به سمت قزوين راه افتادند.بين راه اما 2 مسافرجوان چاقويي زير گلوي مرد راننده گذاشتند و از او خواستند كنار جاده توقف كند. راننده كه به‌شدت ترسيده بود مجبور به توقف شد و سارقان جوان كه حدودا 22ساله بودند با تهديد چاقو، دستان راننده را بستند و او را به بيرون از ماشين پرتاب كردند و با سرقت خودرو گريختند.

دقايقي بعد وقتي مرد راننده به سختي توانست خود را به كنار جاده برساند و با كمك خودروهاي عبوري به نخستين ايستگاه پليس برود، ماجرا را براي مأموران توضيح داد و به اين ترتيب تحقيقات براي شناسايي و دستگيري دزدان خشن شروع شد.

  • ردپاي دزدان در گيلان

در نخستين تحقيقات، مشخصات خودروي مسروقه در اختيار همه واحدهاي گشتي قرار گرفت تا اينكه در اقدامات اطلاعاتي مشخص شد كه دزدان به استان گيلان فرار كرده‌اند. در شرايطي كه كارآگاهان سرگرم تحقيق در باره اين پرونده بودند دزدان تصميم گرفتند سوار بر خودروي سرقتي دست به سرقت از ويلاهاي ساحلي در شمال كشور بزنند. آنها براي اجراي اين نقشه راهي ويلايي در حوالي خشك‌بيجار در نزديك بندرانزلي شدند.

  • عمليات گانگستري براي فرار

27ارديبهشت ماه، هوا گرگ‌و‌ميش بود و رو به تاريكي مي‌رفت كه دزدان مقابل ويلايي كه از مدتي قبل فكر سرقت از آن را در سر داشتند توقف كردند. آنها از قبل مي‌دانستند كه صاحب ويلا آنجا نيست، براي همين وارد آنجا شدند و نقشه دزدي را اجرا كردند. پس از آن وقتي ديدند كه چراغ ويلاي روبه‌رو هم خاموش است تصميم گرفتند كه به آنجا هم دستبرد بزنند. 2 پسرجوان از دومين ويلا نيز سرقت كرده و سوار بر خودروي پژوي مسروقه شدند تا فرار كنند اما خبر نداشتند كه اهالي آنجا به‌خودروي مرموزي كه آنجا پارك شده مشكوك شده و آن را زيرنظر گرفته‌اند.

به محض خروج سارقان از ويلاي دوم، مردم به سمت آنها رفتند تا مانع فرارشان شوند. سارقان ماشين را روشن كردند تا هرچه زودتر فرار كنند اما يك‌دفعه متوجه شدند كه ماشينشان در شن و ماسه گير كرده است. هرچه گاز دادند ماشين حركت نكرد و آنها كه خود را در يك قدمي دستگيري مي‌ديدند به سرعت از ماشين پياده شدند و به‌سمت يك خودروي ال90 كه راننده آن قصد خروج از خانه‌اش را داشت رفتند. يكي از سارقان چاقويي زير گلوي راننده ال90 گذاشت و از او خواست در ماشين را باز كند تا آنها سوار شوند اما راننده پايش را روي گاز گذاشت و فرار كرد. دزدان اين بار سراغ طعمه بعدي رفتند.

مرد جواني سوار بر خودروي پرايدش بود كه به سراغش رفتند و با عكس‌العملي سريع سوار ماشينش شدند و تيغه چاقوي خود را زير گلوي او گذاشتند. راننده كه وحشت كرده بود به دستور دزدان گوش كرد و با سرعت از محل فرار كرد. سارقان با گروگان گرفتن راننده توانستند از محاصره اهالي محل فرار كنند اما اين پايان ماجرا نبود. سارقان آدم‌ربا از گروگان خود خواستند تا به سمت لاهيجان برود. بين راه وقتي مطمئن شدند كه به اندازه كافي از محل حادثه دور شده‌اند و پليس در تعقيبشان نيست، دست و پاي راننده پرايد را بستند و او را از ماشين به بيرون پرت كردند. زورگيران پس از طي مسافتي خودروي پرايد را رها كردند و سراغ نقشه بعدي‌شان رفتند.

دزدان اين بار در پوشش مسافر، سوار خودروي پرايد ديگري شدند و پس از اينكه تيغه چاقويشان را بر پهلوي راننده گذاشتند، او را مجبور به توقف كردند و بعد از اينكه دست‌ و پايش را بستند، وي را كنار جاده رها كرده و متواري شدند. سرهنگ فلاح‌كريمي، رئيس پليس آگاهي استان گيلان با اعلام اين خبر به همشهري گفت: با توجه به فرار زورگيران آدم‌ربا، تيمي از كارآگاهان تحقيقات خود را در اين پرونده متمركز كردند تا اينكه موفق شدند تصاويري را كه دوربين‌هاي مداربسته از آنها ضبط كرده بودند به‌دست آوردند.

وي ادامه داد: از آنجا كه هنوز سارقان مسلح شناسايي نشده‌اند، قاضي پرونده مجوز انتشار تصاوير آنها را صادر كرده و از شهروندان خواسته است درصورتي كه اطلاعي از آنها يا مخفيگاهشان دارند، اين اطلاعات را از طريق شماره تماس‌هاي 0132188551 و 09116594008 در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي استان گيلان قرار دهند.

کد خبر 296350

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha