سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایگاه اینترنتی ویکی لیکس دو سند محرمانه منتشر کرد که حاکی از طرح های اتحادیه اروپا برای "اقدام نظامی علیه قایق های حامل مهاجران غیرقانونی" است که از لیبی به ایتالیا سفر می کنند.

افشای طرح اتحادیه اروپا علیه مهاجران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ،این اسناد، حاوی رئوس کلی عملیات نظامی است که کمیته نظامی اتحادیه اروپا برای هدف قرار دادن شبکه ها و زیرساخت های انتقال پناهجویان در دریای مدیترانه تصویب کرده است.

این اسناد حاوی جزئیات طرح های اتحادیه اروپا برای اقدام نظامی به منظور تخریب کشتی هایی است که برای حمل و نقل مهاجران و پناهجویان از لیبی استفاده می شود.

به موجب این اسناد که به دبیرخانه عمومی شورای اتحادیه اروپا نیز نسبت داده شده است، اتحادیه اروپا خطر واکنش های منفی را در صورتی که تلفات این عملیات نظامی به اقدام یا انفعال نیروهای اتحادیه اروپا نسبت داده شود، می پذیرد.

در این اسناد برای کاهش احتمال خدشه دار شدن وجهه اتحادیه اروپا، اتخاذ راهبردی برای اطلاع رسانی به منظور «تسهیل مدیریت رویدادهای احتمالی» پیشنهاد شده است.

همچنین در این اسناد، اتخاذ رویکرد محتاطانه همزمان با اقدام در آبها یا سواحل لیبی به منظور جلوگیری از خسارات جنبی و تشدید بی ثباتی در منطقه توصیه شده است.

پناهجویان از شمال آفریقا و کشورهای خاورمیانه با فرار از خشونت ها در کشورهایشان تلاش می کنند خود را از طریق دریای مدیترانه به اروپا برسانند.

ویکی لیکس سازمانی متشکل از گروه‌هایی با هدف واحد در سراسر جهان است که توسط جولین آسانژ طرفداران آزادی اطلاعات که زمانی هکر بوده، بنیانگذاری شد.

این سازمان به ارسال و افشای اسناد از سوی منابع ناشناس می‌پردازد.

وب‌گاه ویکی‌لیکس در سال 2006 افتتاح شد.

افشای اسنا د مربوط به جنگ افغانستان وعراق ازاقدامات مهم این سازمان بود.

کد خبر 296336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha