همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی ارتش با انجام بیش از ۱۵۲ سورتی پرواز بمباران، شناسایی و عکس‌برداری حضور اثرگذار و پررنگی در آزادسازی خرمشهر ایفا کرده است.

 حسن شاه‌صفی

به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی صبح امروز یکشنبه در مراسم صبحگاه عمومی ستاد نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران که به‌مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، گفت: نیروی هوایی ارتش با انجام بیش از 152 سورتی پرواز بمباران، شناسایی و عکس‌برداری حضور اثرگذار و پررنگی در آزادسازی خرمشهر ایفا کرده است.

وی ضمن تبریک ولادت امام سجاد(ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: دشمن بعثی در پی تعبیر رؤیای قادسیه که می‌خواست یک‌هفته‌ای تهران را اشغال کند، با استفاده از یک غافل‌گیری توانست تا جایی پیشروی و خرمشهر را تصرف کند.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر قائم به یک شخص یا یک فرمانده نیست بلکه به‌تعبیر امام بزرگوار، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از آنجایی که خرمشهر حدود 19 ماه در تصرف رژیم بعث بود، دشمن موانع فیزیکی و استحکاماتی برای محافظت از خود دایر کرده بود که نیروی هوایی با انجام 22 سورتی پرواز شناسایی و عکس‌برداری توانست این موانع را برای تهیه نقشه عملیات زمینی به طراحان عملیات بیت المقدس ارائه کند.

وی افزود: در عملیات بیت المقدس که 26 روز به طول انجامید نیروی هوایی 130 سورتی پرواز بمباران انجام داد و در نهایت در 17 شهریور با منهدم کردن پل اروند که پل مواصلاتی عراق بود و کلیه تدارکات رژیم بعث از آن طریق وارد خرمشهر می‌شد، نقش خود را تکمیل کرد.

امیر شاه‌صفی تصریح کرد: این نیروی الهی ده‌هزار رزمنده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق ترابری سنگین جابه‌جا کرد که فقط شش‌هزار نفر آنها از مشهد به امیدیه منتقل شدند، همچنین ده‌هزار و پانصد مجروح از معراج شهدا و دزفول جابه‌جا شد.

کد خبر 296332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha