وزیر بهداشت گفت: اگر نظام پزشکی رودربایستی با متخلفان را کنار نگذارد و به‌خصوص در تهران با پزشکان متخلف زیرمیزی‌بگیر برخورد جدی و قوی نکند، نهادهای دیگر دست روی دست نمی‌گذارند و شاید لازم باشد قانون اصلاح شود.

 دكتر سيدحسن هاشمي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به اينكه تخلف‌ها در اين زمينه در تهران بيشتر بوده، گفت: ما آنطور كه شايسته است همراهي برخي پزشكان را با مصوبه دولت نداريم. اما به‌نظر مي‌رسد در هفته‌هاي آينده با هماهنگي‌اي كه با نظام پزشكي و سازمان‌هاي نظارتي وجود خواهد داشت، بتوانيم بهتر از گذشته شاهد حمايت از مردم و نظارت بر تعرفه‌هاي مصوب باشيم. وزير بهداشت با تأكيد بر اينكه در بيمارستان‌هاي خصوصي خيلي‌ها همكاري مي‌كنند، افزود:اما در برخي دي كلينيك‌ها، برخي مراكز خيريه و برخي بيمارستان‌هاي نيروهاي مسلح و گاهي در مراكز تأمين اجتماعي كه اينها زيرنظر مستقيم وزارت بهداشت نيستند، مواردي از تخلف گزارش شده است. نگراني من اين است. به دكتر زالي هم اعلام كردم كه همان اتفافي كه در مورد تعرفه‌هاي پزشكي افتاد و اختيار تعرفه‌گذاري از نظام پزشكي گرفته شد، در اين موضوع هم اتفاق مي‌افتد. واقعاً نگرانم اگر سازمان نظام پزشكي به موقع و درست عمل نكند؛ كل جامعه پزشكي به جاي اقليت متخلف با چالش مواجه شود.

دكتر هاشمي با بيان اينكه اگر تخلف ادامه پيدا كند، اقدام قانوني مي‌كنيم، تأكيد كرد: البته از كساني كه همراهي خوبي داشته‌اند، ممنونم اما نبايد عده‌اي كه تخلف مي‌كردند فكر كنند اين اقدامات مقطعي است. مطمئن باشند، اطلاعاتي كه به ما مي‌رسد، ضبط مي‌شود ومي‌دانيم كه چه كساني چه‌كار مي‌كنند، هماهنگي كاملي هم بين وزارت بهداشت و وزارت اقتصاد و دارايي و وزارت دادگستري وجود دارد. اگر كسي خلاف مي‌كند بايد شناسايي و به سرعت با او برخورد شود، تا كي بناست ما بيجا از هم تعريف كنيم، واقعيات وجود دارد.

کد خبر 296252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha