سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که یک آزمایش جدید بر اساس ادرار شناسایی سرطان پروستات را نسبت به روش‌های سنتی بهبود می‌بخشد.

urine test

به نوشته اکسپرس این آزمایش به‌ وسیله مرکز فراگیر سرطان میشیگان در آمریکا با نام  Mi-Prostate Score یا MIPS تولید شده است. درحالی‌که مدل‌های سنتی شناسایی سرطان پروستات بر اساس میزان‌های آنتی‌ژن سرمی پروستات یا PSA در آزمایش خون هستند، این روش جدید PSA ر با دو شاخص دیگر سرطان پروستات ترکیب می‌کند که هردوی آن‌ها را از طریق یک نمونه ادرار قابل‌شناسایی هستند.

اسکات تومالیس، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان و سرپرست این پژوهش می‌گوید: «حدود 50 درصد از مردانی که بیوپسی پروستات می‌شوند، سرطان ندارند. ما نیاز به شیوه‌هایی داریم که میزان بالای PSA را بهتر تفسیر کنیم و افرادی را تعیین کنیم که واقعاً نیاز به بیوپسی دارند. MIPS به مردان و پزشکانشان اطلاعات بهتری برای کمک به گرفتن تصمیم در این موارد می‌دهد.»

این بررسی بر روی 2000 مرد که به علت بالا بودن میزان PSA بیوپسی پروستات شد، انجام شد. پژوهشگران با استفاده از نمونه‌های ادرار آزمایش MIPS انجام دادند و نتایج را مقایسه کردند.

به گفته تامولین MIPS ارزیابی خطر فردی‌ترشده‌ از سرطان پروستات را در اختیار مردان قرار می‌دهد، بنابراین مردانی که نگران بالا بودن میزان PSA هستند، می‌توانند با اطلاعات بیشتری با دکترشان درباره قدم بعدی مراقبت درمانی‌شان مشورت کنند.

کد خبر 296247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha