مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

عباس ثابتی راد: شهردار تهران با حضور در جلسه نظارت ستادی سازمان زیباسازی شهرداری از اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» تقدیر کرد.

به گفته شهردار تهران انجام بسیاری از اقدامات به تغییر نگرش  نیاز دارد.

قاليباف با اشاره به اينكه سهم 8تا 15درصدي تبليغات فرهنگي براي سازه‌هاي تبليغاتي شهر پيش‌بيني شده است، گفت: طرح «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» بايد 3بار در سال و در فصول مختلف برگزار شود. به گفته شهردار تهران، اين طرح از كارهاي زيبا، خلاقانه و قابل‌تقديري بود كه در شهر تهران انجام شد و افكار عمومي در داخل و خارج از كشور راهي جز تأييد آن نداشتند.

طرح «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» از 15تا 25ارديبهشت‌ماه در تهران برگزار شد. در جريان برگزاري اين طرح بيش از 1500سازه تبليغاتي شهر تهران با اكران 700اثر هنري برجسته ايراني و خارجي چهره‌اي هنري به شهر تهران داده بودند. اجراي اين طرح باعث توجه جدي رسانه‌هاي داخلي و خارجي و همچنين هنرمندان و جامعه شناسان بسياري شده بود و بسياري از شهروندان نيز از اجراي اين طرح ابراز رضايت كردند. محمدباقر قاليباف ضمن تقدير از عوامل اجراي طرح «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» اظهار داشت:

مجموعه سازمان زيباسازي در چند سال گذشته، مرحله به مرحله سير تكاملي خود را طي كرده و امروز نيز اين روند شتاب مناسب تري نسبت به گذشته گرفته است. وي افزود: اين طرح از كارهاي زيبا، خلاقانه و قابل‌تقديري بود كه در شهر تهران انجام گرفت. از اين جهت از همه كساني كه نسبت به مطالعه و اجراي اين كار اقدام كردند تقدير و تشكر مي‌كنم. شهردار تهران همچنين گفت: البته نمي‌خواهيم بگوييم كه اين كار كاملا به‌صورت بي‌عيب و نقص اجرا شد اما آن چيزي كه قطعي و مشخص بود، اين‌است كه افكار عمومي در داخل و خارج از كشور براي اين موضوع راهي جز تأييد و تسليم نداشتند.

قاليباف تأكيد كرد: اين كار با تغيير در نگرش انجام شد. ما در شهرداري تهران در بسياري از اقدامات خود تنها به پول، وقت و امكانات نياز نداريم بلكه بيش از هر چيز به تغيير در نگرش‌ها نيازمنديم. وي همچنين با تأكيد بر اينكه سازمان زيباسازي مي‌تواند نقش كليدي و مؤثري در نما و معماري شهر بگذارد، تصريح كرد: شهروندان يك شهر در عين اينكه سازندگان شهر هستند، اما بايد بدانند خانه‌ها و كالبد شهر نيز انسان‌هاي اين شهر را مي‌سازند.

اين يك رابطه دوطرفه است و ما در سازمان زيباسازي نيازمند آن هستيم تا تناسب درستي را در اين ميان برقرار كنيم. شهردار تهران در ادامه يادآور شد: سازمان زيباسازي بايد در زمينه ايجاد رابطه بين تغيير رفتار، معماري و زيباسازي ايفاي نقش كند. اين كار نيز با 2حركت نخبگاني و جوانگرايي صورت مي‌گيرد به‌نحوي كه از يك سو نيازمند آن هستم تا نخبگان برخي از نيازهاي ما را در عرصه هنر و معماري تأمين كنند و از ديگر سو نيز نيروهاي جوان، خلاق، ايده‌پرداز، پرتلاش و بي‌حاشيه قرار دارند كه تركيب اين دو مي‌تواند به ما يك جهش جدي دهد.

جمال كامياب هم با اشاره به اجراي اين طرح به همشهري گفت كه اين طرح به‌صورت كامل‌تر در آينده نيز به اجرا درخواهد آمد. مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران از دبيرخانه‌اي دائمي و كميته‌اي متشكل از هنرمندان برجسته كشور خبر داده تا اجراي اين طرح در آينده به‌صورت كامل‌تر و با لحاظ رويكردهاي نوين برگزار شود. كامياب همچنين با اشاره به اينكه اين طرح در سال اول اجرا مسلما مشكلاتي نيز داشت، اظهار داشت: در دوره‌هاي بعدي اجراي اين طرح با توجه به بازخوردها و ديدگاه‌هاي به‌دست آمده، اصلاح شده و به شكل بهتري به اجرا در خواهد آمد.

  • اختصاص تابلوهاي تبليغاتي به مناسبت‌هاي مذهبي

به گفته كامياب، سازمان زيباسازي شهر تهران قول و قرارهاي حقوقي با شركت‌هاي تبليغاتي دارد كه براي اجراي چنين طرحي بايد رضايت آنها نيز به‌منظور در اختيار گرفتن تابلوهاي تبليغاتي در نظر گرفته شود. مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين از مناسبت‌هاي مذهبي مختلف در ايام سال نام برد و افزود: بخشي از سهم فرهنگي تابلوهاي تبليغاتي به مناسبت‌هاي مذهبي اختصاص دارد كه قطعا بايد اجرا شود. از اين‌رو مقرر شده است تا براساس پيشنهاد دبيرخانه شكل و نحوه برگزاري اين طرح مشخص شود.

کد خبر 296235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha