دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مراسم تودیع دکتر محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ۵ خرداد ساعت ۱۰ صبح در محل کمیسیون برگزار می‌شود.

یونسکو

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران که با حکم وزیر علوم و مصوبه هیئت دولت منصوب می‌شود، مسئولیت همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و یونسکو و همچنین هماهنگی ملی بین دستگاه‌ها و نهادهای کشوری را برای هم‌افزایی فعالیت‌ها در یونسکو و اجرای برنامه‌های یونسکو در ایران در چارچوب اولویت‌ها و منافع ایران به عهده دارد.

دکتر محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو طی تصدی این مسئولیت (بهمن ۸۶ تا خرداد ۹۴) تعداد کرسی‌های دانشگاهی یونسکو را از ۲ کرسی به ۱۸ کرسی، تعداد مراکز منطقه‌ای و بین‌المللی وابسته به یونسکو در ایران را از ۲ به ۵ مرکز رساند.

همچنین ثبت ۹ اثر میراث فرهنگی در فهرست جهانی یونسکو، ثبت ۱۰ اثر میراث فرهنگی ناملموس، ثبت ۷ اثر مکتوب در حافظه جهانی یونسکو، برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، ثبت دو ذخیرهگاه زیستکره دنا، تنگ صیاد و سبز کوه، ثبت ۱۷رویداد و شخصیت‌های ایرانی- اسلامی در فهرست مشاهیر علم و ادب یونسکو، دریافت ۱۹جایزه و بورس یونسکو برای محققان و پژوهشگران ایرانی، چاپ و انتشار ۲۰ عنوان کتاب در حوزه‌های فرهنگی و علمی و برگزاری صدها سمینار، کارگاه آموزشی و کنفرانس ملی و منطقه‌ای از جمله فعالیتهای وی در این مدت بوده است.

فعالیتهای کمیسیون ملی یونسکوی ایران در سال‌های اخیر باعث شده است که سازمان جهانی یونسکو، از این کمیسیون به عنوان بزرگترین و فعالترین کمیسیونهای ملی یونسکو نام ببرد.

دکتر محمدرضا سعیدآبادی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران است و تاکنون کتابهای متعددی را تألیف و یا ترجمه و مقاله‌های علمی مختلفی را به فارسی و انگلیسی منتشر کرده است.

وی مدیرکل همکاریهای بین‌المللی سازمان صدا و سیما، مشاور قائم‌مقام سازمان صدا و سیما، مدیر گروه مطالعات بریتانیای دانشکده مطالعات جهان، عضو گروه برنامه‌ریزی و استراتژیک اتحادیه رادیو تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه، مدیریت پانل‌های مختلف بین‌المللی و سخنرانی در صدها نشست و کنفرانس و اجلاسهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را در پرونده اجرایی و حرفه‌ای خود دارد.

مراسم تودیع دکتر محمدرضا سعیدآبادی و معارفه دکتر سعدالله نصیری قیداری به عنوان سرپرست جدید کمیسیون ملی یونسکو روز سه‌شنبه مورخ ۵/۳/۹۴ از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در تالار اجتماعات کمیسیون ملی یونسکوی ایران واقع در خیابان میرداماد، خیابان شهید حصاری، کوچه یکم، پلاک ۱۵ برگزار می‌شود.

کد خبر 296233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha