پشت پرده سرقت ۳میلیارد تومانی از حساب یکی از مشتریان بانک، کارمند جوانی بود که با سارقان وارد معامله‌ای میلیونی شده بود. او در ازای هر تماسی که بابت ارائه اطلاعات با سارقان می‌‌گرفت، ۳۰میلیون تومان به حسابش واریز می‌شد.

اين پرونده اواخر سال گذشته با شكايت مردي به جريان افتاد.وي به مأموران گفت: من ملكي در مركز پايتخت دارم كه مدتي قبل آن را به قيمت 3ميليارد تومان به بانك فروختم. پس از آن به پيشنهاد رئيس بانك، حسابي در آنجا باز كردم و 3ميلياردتومان را در آن حساب واريز كردم. وي افزود: بعد از مدتي تصميم گرفتم بخشي از پول را از حسابم بردارم تا در جاي ديگري سرمايه‌گذاري كنم.

براي همين راهي بانك شدم و وقتي كارت ملي‌ام را در اختيار كارمند بانك قرار دادم و فيش برداشت پول را پر كردم ناگهان جمله‌اي از كارمند بانك شنيدم كه حسابي شوكه شدم. او مدعي شد كه حسابم خالي است. با عصبانيت از او خواستم تا مجددا حسابم را چك كند اما هيچ پولي در آن نبود.باورم نمي‌شد، چطور امكان داشت كه موجودي حسابم صفر باشد.

براي همين دفترچه بانكي را در اختيار كارمند بانك قرار دادم و به او نشان دادم كه مدتي قبل پول كلاني به حسابم واريز كردم. شوك بعدي زماني به من وارد شد كه كارمند بانك پس از بررسي حسابم عنوان كرد، چندروز قبل همه پولي كه در حسابم بوده را برداشت كرده‌ام.تا مرز سكته پيش رفتم چراكه من اصلا هيچ پولي از حسابم برداشت نكرده بودم و اين درحالي بود كه همه سرمايه‌ام را يك جا از دست داده بودم..با وجود اين اما سراغ رئيس بانك رفتم تا بدانم ماجرا از چه قرار است. وي ادامه داد: بعد از انجام پيگيري مشخص شد كه شخصي با جعل مداركم و كارت ملي همه موجودي حسابم را خالي كرده بود.

  • سرقت مرموز

وقتي مالباخته موضوع سرقت 3ميلياردي را به پليس گزارش داد، ‌تيمي از كارآگاهان با دستور بازپرس دادسراي ناحيه 12تهران راهي بانك مورد‌نظر شدند. در تحقيقات معلوم شد كه مرد ميانسالي چند روز قبل به بانك مراجعه كرده و با جعل دفترچه حساب بانكي و كارت ملي مالباخته و چسباندن عكس خودش به كارت ملي، خود را به جاي مالباخته و صاحب حساب جا زده است. او ابتدا مدعي شده كه شماره موبايلش تغيير كرده براي همين از كارمند بانك خواسته تا پيامك‌هاي عمليات بانكي را به شماره ديگري ارسال كند. او همچنين با ادعاي اينكه كارت عابربانكش گم شده درخواست كارت جديد كرده بود.

پس از آن مرد سارق همراه همدستش راهي يك صرافي شده و با كارت جديد كه متعلق به مالباخته بود در حدود 3هزار سكه طلا خريده و همه موجودي حساب كه 3ميلياردتومان بود را خالي كرده بود. همه اينها نشان مي‌داد كه سارق حرفه‌اي با دراختيار داشتن مشخصات شاكي توانسته بود مدارك شناسايي و دفترچه حساب او را جعل كند اما نكته‌اي كه عجيب به‌نظر مي‌رسيد اين بود كه سارق چطور توانسته بود مشخصات و شماره حساب شاكي را به‌دست آورد؟ براي همين كارآگاهان تجسس‌هاي خود را براي حل اين معما شروع كردند.

  • گريم سارقان براي خريد 3هزار سكه

اين سرقت 3ميلياردي مرموز، حسابي ذهن كارآگاهان را مشغول كرده بود. در چنين شرايطي كارآگاهان به بازبيني تصاوير دوربين مداربسته بانك پرداختند و موفق شدند چهره 2 سارق را شناسايي كنند. يكي از آنها مردي ميانسال و ديگري پسرجواني بود كه به‌نظر مي‌رسيد نسبت فاميلي با هم دارند. آنها پس از آن راهي صرافي شده بودند كه مأموران به صرافي رفتند و به بازبيني تصاوير دوربين مداربسته پرداختند.

آنجا بود كه پي بردند دزدان، پس از خروج از بانك چهره خود را گريم كرده بودند تا چنانچه پليس پي به ماجرا برد آنها شناسايي نشوند. آنها فكر همه جا را كرده بودند چراكه مأموران پس از انجام تجسس‌هاي پليسي دريافتند كه پليس همان روز اين دو سارق را كه ادعا كردند پدر و پسر هستند دستگير كرده اما ساعتي بعد چون مداركي عليه آنها نبوده قاضي پرونده آزادشان كرده بود. اين پدر و پسر با تغيير چهره راهي صرافي شده و بعد از خريد 3هزار سكه درحالي‌كه سوار بر خودرويشان شده بودند پليس به آنها مشكوك شده و در بازرسي با پيدا كردن هزاران سكه هردو را بازداشت كرده بودند. آنها اما ادعا كردند كه در زمينه خريد و فروش سكه فعاليت دارند وبه‌صورت قانوني راهي صرافي شده و سكه خريده‌اند. براي همين مأموران پس از استعلام از صرافي چون مورد مشكوكي وجود نداشته بود هردو با دستور قاضي آزاد شده بودند غافل از اينكه آنها همان سارقان 3ميلياردتوماني بودند.

  • ردپاي كارمند بانك

ماموران در شاخه ديگر به تجسس‌هاي خود ادامه دادند و درحالي‌كه مطمئن بودند شخصي پشت پرده سرقت است كه همه اطلاعات حساب مالباخته را در اختيار دزدان قرار داده بود تا اينكه وي را شناسايي كردند. او كسي جز كارمند بانك نبود كه مأموران در تجسس‌هاي خود توانستند حقيقت را كشف كنند. اين مرد جوان دستگير شد و در بازجويي‌ها چاره‌اي جز اقرار به همكاري با دزدان در ماجراي سرقت ميلياردي نديد. او مدعي شد كه با دزدان وارد معامله ميليوني شده است و هر تماسي كه با كارمند بانك مي‌گرفت 30ميليون تومان به حسابش واريز مي‌شد. وي تمامي اطلاعات حساب مشتري بانك را در اختيار دزدان قرار داده بود تا آنها نقشه سرقت ميلياردي را اجرا كنند. به گزارش همشهري، كارمند بانك با قرار قانوني روانه زندان شد و تحقيقات پليسي براي دستگيري سارقان فراري ادامه دارد تا زواياي پنهان آشكار شود.

کد خبر 296224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha