همشهری آنلاین: رئیس انجمن مددکاری ایران با اعلام سرعت‌گیری آسیب‌های اجتماعی گفت، ایران دومین کشور غمگین جهان از میان ۱۵۷ کشور مطالعه شده است.

موسوی چلک

به گزارش ایسنا، سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و دبیر عملی ششمین همایش ملی آسیب‌های پنهان در مراسم افتتاحیه ششمین همایش آسیب‌های پنهان در دانشگاه کردستان اظهار کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما پنهان نیستند و روند رو به رشدی را دارند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه واقع‌بینانه‌تری را به حوزه های اجتماعی داشته باشیم، افزود: باید با نگاه کارشناسی و واقع بینانه سیاست گذاری ها را انجام دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: حوزه اجتماعی ایران از بیماری‌هایی رنج می‌برد که بررسی و روند وضعیت اجتماعی ایران گویای این قضیه است.

وی ادامه داد: ما در بحث آسیب‌های اجتماعی روند رو به افزایشی را داشته‌ایم و کاهش سن آسیب‌دیدگان، افزایش درگیری در فضای مجازی، افزایش گرایش به موادمخدر صنعتی، ابتلا به ایدز و افزایش خشونت‌های خانوادگی گویای این مسئله است.

موسوی چلک بیان کرد: در حال حاضر نگران امنیت اجتماعی کشور هستیم، زیرا روند آسیب‌های اجتماعی به سرعت در حال افزایش است، لازم است که کارشناسانی به دور از تحلیل‌های سیاسی آسیب‌های اجتماعی کشور را رصد کنند.

دبیر عملی ششمین همایش ملی آسیب‌های پنهان اضافه کرد: امروز هیچ مسئله‌ای در کشور ما بغرنج‌تر از حوزه آسیب‌های اجتماعی نیست و دلیل آن این است که ما غفلت کرده‌ایم و اکنون تاوان آن را داریم پس می‌دهیم.

موسوی چلک بیان کرد: کاهش سن مجرمین، زنانه‌تر شدن آسیب‌های اجتماعی و افزایش گرایش زنان به مواد مخدر مولفه‌های دیگری هستند که امروز گریبانگیر آنها هستیم.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: ما کشور غمگینی هستیم و آمار اختلالات روانی، افسردگی، افزایش مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر صنعتی و مشکلات فضای مجازی همه یک پیام دارند و آن این است که مردم ما شادی می‌خواهند اما دارند آن را از راه‌های نامشروع بدست می آورند.

دبیر عملی ششمین همایش ملی آسیب‌های پنهان بیان کرد: طبق آمارها ما از آخر دومین کشور غمگین دنیا هستیم و طی بررسی‌هایی که میان 157 کشور دنیا صورت گرفته کشور ما رتبه 115 را در نشاط دارد.

وی ادامه داد: طبیعی است که در جامعه ما هیچ قشری از آسیب‌های اجتماعی مصون نیست.

موسوی چلک در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین همایش ملی آسیب‌های پنهان، عنوان کرد: دانشجویان بهترین گروه برای مدیریت اجتماعی هوشمند در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند و در هیچ شاخص آسیب‌های اجتماعی بالاتر از میانگین کشوری نیستند.

وی خاطرنشان کرد: نقش دانشجو صرفا تولید علم نیست بلکه در عمل و مسئولیت پذیری نیز باید نقش ایفا کند و جهاد دانشگاهی یکی از موفق‌ترین نهادهای بعد از انقلاب است که می‌تواند به خوبی به شناسایی آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.

کد خبر 296215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha