مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره شرط ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی پایتخت گفت: وجه تمایز این مدارس با سایر مدارس دولتی روش مدیریتی آنهاست.

مدرسه

  پذيرش همانند دانش‌آموزان مدارس عادي است و با توجه به محدوده جغرافيايي معين مي‌شود اما فرض بر اين بوده كه اگر ساختار مديريت را اصلاح كنيم در كاركرد مدارس تأثير مثبت دارد و به جاي آنكه مدرسه متكي به يك نفر به نام مدير شود، به هيأت امنا اتكا مي‌كند.

اسفنديار چهاربند با بيان اينكه مسئوليت و ماموريت هيأت امنا اين است كه بتواند منابع لازم براي بهبود كيفيت را از بيرون مدرسه تأمين كند و نه از اولياي مدرسه، افزود: تصور اشتباهي درسال‌هاي اوليه تاسيس اين مدارس شكل گرفت مبني بر اينكه هيأت امناها براي تعيين شهريه ايجاد شده‌اند و همانند غيرانتفاعي هستند.

وي تأكيد كرد: براي ثبت نام در اين مدارس شرط معدل و آزمون نبايد در پذيرش لحاظ شود و غير از محدوده جغرافيايي هيچ‌گونه شرطي براي ثبت نام در اين مدارس وجود ندارد.

چهاربند همچنين با بيان اينكه تهران سهميه‌اي در آزمون استخدامي آموزش و پرورش ندارد، گفت: با انتقال معلمان دوره ابتدايي ساير استان‌ها به پايتخت براي جبران كمبود معلم، موافقت شده است. درباره آمار و نحوه عملياتي شدن اين موضوع هم در حال مذاكره هستيم اما هنوز آيين‌نامه رسمي به ما ابلاغ نشده است.

به گفته وي، تهران به‌دليل اينكه جزو مناطق محروم نيست سهميه‌اي از استخدام ۵ هزار نيرو در آموزش و پرورش ندارد.چهاربند همچنين با بيان اينكه تعداد مدارس شاهد كاهش پيدا نمي‌كند، گفت: اين مدارس با هدف خدمت به خانواده فرزندان شهدا و جانبازان تاسيس شده‌اند و كماكان اين ماموريت را دنبال مي‌كنند؛ هرچند با توجه به افزايش تعداد اين مدارس، تركيب اين دانش‌آموزان تغيير يافته است.

پس از پايان دفاع‌مقدس وجه غالب، فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و وابستگان به خانواده شهدا به‌ويژه نوه‌هاي شهدا و رزمندگان دانش‌آموز اين مدارس هستند و درصورت وجود ظرفيت خالي از سايرين نيز ثبت‌نام به عمل مي‌آيد. اكنون هم كاركرد مدارس شاهد ارائه صرف خدمات آموزشي نيست بلكه كاركرد ديگرشان صيانت و ارتقاي فرهنگ ايثار و مقاومت است.گفتني است ثبت‌نام اين مدارس هم‌اكنون به‌صورت اينترنتي در حال انجام است و متقاضيان براساس امتيازات و اولويت‌هاي متقاضيان رتبه‌بندي و متناسب با ظرفيت موجود پذيرش مي‌شوند. هم‌اكنون 81مدرسه شاهد در پايتخت فعال هستند.

کد خبر 296134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha